Sep 30, 2020

,

Pelajar Maut Terjun Bangunan Sekolah Selepas Ditampar Ibu

Tugas mendidik anak bukanlah perkara mudah dan semestinya memerlukan banyak pengorbanan. Sudah menjadi lumrah, ibu bapa pasti inginkan terbaik buat anak mereka. Kadang-kala mereka terpaksa marah dalam mendidik untuk memastikan mereka menjadi orang yang berguna dewasa kelak.
Seperti perkongsian ini, seorang ibu sanggup menampar anaknya sendiri gara-gara anaknya sering bermain ‘game’. Namun siapa sangka tindakan itu akhirnya membuatkan anak itu bertindak membunuh diri.

Tampar anak

Pada hari kejadian, ibu bapa pelajar tersebut dipanggil ke sekolah kerana ‘kantoi’ bermain poker bersama rakan-rakan mereka yang lain. Sementara ibu bapanya hadir ke sekolah, pelajar tersebut bersama rakannya diminta berdiri di koridor sebagai hukuman terhadap kesalahan mereka.
Ketika ibu salah seorang pelajar itu sampai ke sekolah untuk berjumpa guru dan anaknya, dia tidak dapat mengawal kemarahannya lalu menampar anaknya di koridor sekolah. Walaupun sudah dikawal oleh guru mereka, namun dia tetap menampar buat kali kedua. Dalam pada itu secara tiba-tiba pelajar tersebut senyap selama tiga minit sebelum melompat ke koridor.

Mati selepas terjun koridor

Keadaan itu tidak dapat dikawal dan mengejutkan guru dan rakan-rakannya. Dia segera dikejarkan ke hospital dan dimaklumkan meninggal pada pukul 9 malam. Pihak polis dan jabatan pendidikan bertanggungjawab atas kejadian itu Insiden tragis itu menjadi tajuk utama akhbar dan mendapat perhatian rakyat China yang rata-rataya mengkritik keluarga berkenaan yang mempunyai masalah dalaman keluarga  Ada sebilangan netizen mengkritik budak itu yang terlalu rapuh dalam menangani emosi.
Dalam pada itu, ada yang mencadangkan agar ibu bapa harus mempertimbangkan kesejahteraan emosi dan psikologi anak-anak mereka, terutama apabila kesalahan dibuat secara terbuka dan meminta masyarakat umum untuk meletakkan diri mereka di tempat pelajar lelaki tersebut.
Share:

4 comments:

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

NUFFNANG