Sep 30, 2020

,

‘Belah Perut & Keluarkan Bayi Hidup-Hidup’ – Pembunuhan Kejam Wanita Sarat Mengandung Di Jepun Kekal Misteri

Tidak dinafikan, Jepun sangat dikenali sebagai masyarakat yang penuh dengan sifat-sifat kesantunan. Malah, nilai ketimuran mereka sangat tinggi dalam diri masing-masing. Namun, apabila jenayah dilakukan terutamanya pembunuhan, masyarakat akan mengalami tekanan melampau kerana kes ini disifatkan sesuatu yang sangat keji.
Salah satu kes kekejaman yang disengajakan ialah ‘Kes Nagoya Pregnant Ripper’ yang masih belum dapat diselesaikan hingga ke hari ini. Seorang wanita hamil yang berusia 27 tahun terperangkap di rumahnya ketika seorang penceroboh masuk melalui pintu depan.

Jumpa anak di kaki isteri

Kejadian tragis ini berlaku pada 18 Mac 1988 di satu pangsapuri di Tomita-cho, Nakagawa-ku, Nagoya, Aichi, Jepun. Semasa insiden ini berlaku, dua keluarga yang tinggal di tingkat bawah, manakala mangsa dan suaminya tinggal di pangsapuri di tingkat dua bernombor 202, di sebelah bilik yang tidak ada penyewa. Mangsa pada masa itu merupakan seorang suri rumah hamil berusia 27 tahun ketika kejadian sedang menunggu kelahiran anak pertamanya bersama suaminya iaitu seorang pekerja pejabat berusia 31 tahun. Dia dijadualkan untuk melahirkan anak pada 13 Mac, lima hari sebelum pembunuhan berlaku. Tetapi isterinya tidak melahirkan anak pada tarikh yang dijangkakan lalu suaminya menelefon isteri untuk mengetahui keadaan semasa isterinya.
Ketika suami memanggil isteri dari syarikat itu selepas jam 12 tengahari, tiada yang pelik berlaku. Pada jam 6.50 petang, sekali lagi dia menelefon isterinya sebelum dia meninggalkan pejabat. Suami membuat keputusan untuk balik dan berharap tiada apa berlaku. Pada jam 7.40 malam, dia melihat bahawa pintu depan, yang biasanya harus dikunci, tidak terkunci, dan lampu kamar padam.
Walaupun merasa sedikit curiga, dia pergi menukar pakaiannya di bilik tidur, dan kemudian mendengar tangisan bayi dari ruang tamu. Memikirkan bahawa anak itu mungkin sudah dilahirkan, dia menyalakan lampu di ruang tamu, hanya untuk mengetahui bahawa isterinya terbaring tidak bergerak, dan bayi yang baru lahir menangis dengan lembut di bawah kaki ibunya. Ketika kejadian, telefon di dapur makan tidak dapat dijumpai, suami bergegas keluar dari bilik, meminjam telefon dari keluarga di tingkat satu, dan pada pukul 19:43 dipanggil ke Pusat Komando Bomba Kota Nagoya.
Saya memerlukan ambulans sekarang!.

Ingatkan gelabah sebab isteri bersalin

Ketika ditemuramah oleh Kimie Machida pada tahun 1999, orang yang meminjamkannya telefon ketika ini memberi keterangan bahawa ‘Dia kelihatan pucat dan mengatakan bahawa dia ingin meminjam telefon itu kerana telefonnya terputus dan bayi itu dilahirkan. Saya hanya berfikir bahawa “Oh, anaknya dah selamat dilahirkan. Namun tidak pernah terfikir bahawa isterinya dibunuh. Tiga orang krew kecemasan dari Pejabat Jabatan Bomba Cawangan Tomita menerima mesej ‘bayi sedang dilahirkan’. Jadi salah seorang krew tersebut membawa bersama forsep dan gunting untuk memutuskan tali pusat.
Apabila ambulans sampai ke tempat kejadian, mereka menemui seorang wanita yang maut dalam keadaan lehernya dijerut menggunakan wayar sejenis barangan elektrik di bahagian selatan apartmen, dengan perutnya terbelah. Dia terbaring menelentang dengan keadaan tangannya terikat dan seluruh badannya berlumuran darah. Semasa ditemui, wanita itu memakai gaun hamil berwarna biru, baju sejuk, seluar merah jambu dan sarung kaki hitam. Belahan pada perutnya dibuat menggunakan pisau tajam dari celiac plexus ke bawah (38 cm).

Kronologi kes

Seorang wanita hamil berusia 27 tahun terperangkap di rumahnya ketika seorang penceroboh masuk melalui pintu depan. Setelah bertengkar pendek, penyusup itu melilitkan tali elektrik di leher wanita itu, mencekiknya. Penceroboh memotong celah tegak 38 sentimeter di perut mangsa sebelum mengeluarkan bayi yang masih hidup dan memotong tali pusat. Penceroboh dengan cepat melarikan diri setelah mengeluarkan wang tunai dari beg tangan wanita itu. Beberapa jam kemudian, suami pulang ke rumah untuk mencari mayat isterinya dan bayi yang sedar. Semasa menggunakan tuala untuk mengelap sisa dari badan bayinya, suami menyedari ada sesuatu yang tersangkut ke rongga perut wanita itu. Pemeriksaan pantas mendapati penceroboh telah memaksa kunci telefon dan kereta ke dalam lubang di mana bayi itu berada.
Polis syaki suami
– Isterinya tiga belas hari setelah tarikh lahir, tetapi suami tidak menghiraukan panggilan darinya sepanjang hari
– Setibanya di pangsapuri, suami tidak memberi tahu pihak berkuasa ketika mendapati pintu terbuka
– Sebelum memeriksa isterinya, suami menukar pakaian kerjanya menjadi pakaian kasual (walaupun telah melewati tarikh akhir bayi)
– Ketika memperingati kematian isterinya, suami menuangkan segelas wain dan secara dramatis mengumumkan, “Mari kita menuangkan wain, seperti yang disukai oleh isteri saya!”. Pemerhati menyatakan tindakannya menimbulkan rasa tidak selesa kerana mereka serupa dengan pelakon profesional. Semua kecurigaan dan tuduhan dijatuhkan kerana suami mempunyai alibi kuat bekerja pada saat kematian isterinya.

Teori lain, pembunuh mungkin seorang pengamal perubatan?

– Suami dan isteri adalah sebahagian daripada Amway (sebuah syarikat MLM yang terkenal dengan taktik penjualannya yang agresif – konsep yang disukai oleh budaya Jepun)
– Seorang lelaki pendek dengan pakaian berpakaian lelaki telah berjumpa dengan jiran-jiran pada awal hari untuk bertanya sama ada suami berada di rumah (seorang suri rumah mengadu lelaki itu ‘menyeramkan’)
– Bayi itu selamat, penyusup harus memotong perut wanita itu dan mengeluarkan anak itu dalam beberapa minit selepas kematiannya – orang telah membuat spekulasi:
a) Penyusup mungkin seorang psiko kerana celah itu dipotong dengan bersih hanya beberapa minit setelah melakukan pembunuhan
b) Penceroboh mungkin berada dalam bidang perubatan kerana mempunyai pengetahuan mengenai prosedur pembedahan dan anatomi manusia
c) Penceroboh itu mungkin pelajar sekolah menengah kerana terdapat bukti mengenai ukuran kasut – pembunuhan itu serupa dengan kejadian lain dua puluh lapan tahun lalu ketika beberapa gadis sekolah menengah dibunuh sebelum perut mereka terbuka.

Sumber : Reddithidding

Share:
Read More
,

Pelajar Maut Terjun Bangunan Sekolah Selepas Ditampar Ibu

Tugas mendidik anak bukanlah perkara mudah dan semestinya memerlukan banyak pengorbanan. Sudah menjadi lumrah, ibu bapa pasti inginkan terbaik buat anak mereka. Kadang-kala mereka terpaksa marah dalam mendidik untuk memastikan mereka menjadi orang yang berguna dewasa kelak.
Seperti perkongsian ini, seorang ibu sanggup menampar anaknya sendiri gara-gara anaknya sering bermain ‘game’. Namun siapa sangka tindakan itu akhirnya membuatkan anak itu bertindak membunuh diri.

Tampar anak

Pada hari kejadian, ibu bapa pelajar tersebut dipanggil ke sekolah kerana ‘kantoi’ bermain poker bersama rakan-rakan mereka yang lain. Sementara ibu bapanya hadir ke sekolah, pelajar tersebut bersama rakannya diminta berdiri di koridor sebagai hukuman terhadap kesalahan mereka.
Ketika ibu salah seorang pelajar itu sampai ke sekolah untuk berjumpa guru dan anaknya, dia tidak dapat mengawal kemarahannya lalu menampar anaknya di koridor sekolah. Walaupun sudah dikawal oleh guru mereka, namun dia tetap menampar buat kali kedua. Dalam pada itu secara tiba-tiba pelajar tersebut senyap selama tiga minit sebelum melompat ke koridor.

Mati selepas terjun koridor

Keadaan itu tidak dapat dikawal dan mengejutkan guru dan rakan-rakannya. Dia segera dikejarkan ke hospital dan dimaklumkan meninggal pada pukul 9 malam. Pihak polis dan jabatan pendidikan bertanggungjawab atas kejadian itu Insiden tragis itu menjadi tajuk utama akhbar dan mendapat perhatian rakyat China yang rata-rataya mengkritik keluarga berkenaan yang mempunyai masalah dalaman keluarga  Ada sebilangan netizen mengkritik budak itu yang terlalu rapuh dalam menangani emosi.
Dalam pada itu, ada yang mencadangkan agar ibu bapa harus mempertimbangkan kesejahteraan emosi dan psikologi anak-anak mereka, terutama apabila kesalahan dibuat secara terbuka dan meminta masyarakat umum untuk meletakkan diri mereka di tempat pelajar lelaki tersebut.
Share:
Read More

Sep 29, 2020

, , , ,

Pelancong Tak Boleh Masuk Lahad Datu, Tawau, Kunak dan Semporna Mulai 29 September

Menerusi kenyataan akhbar Menteri Kanan Pertahanan, YB Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan Bersasar (PKPDB) secara pentadbiran di Lahad Datu, Tawau, Kunak, dan Semporna bermula tengah malam ini sehingga 12 Oktober 2020. PKPDB ini melibatkan seramai 962,661 orang penduduk.

PKPBD diperkenalkan

Menerusi kenyataan media tersebut:
  1. Semua penduduk tidak dibenarkan keluar dari kawasan PKPDB sepanjang tempoh perintah dikuatkuasakan.
  2. Bukan penduduk dan pelawat tidak dibenarkan masuk ke empat daerah terlibat sepanjang tempoh perintah dikuatkuasakan.
  3. Semua aktiviti perniagaan dihentikan kecuali premis barangan keperluan dan perkhidmatan (essentials) di empat daerah tersebut.
  4. Pengkalan Perubatan (Medical Base) akan dibuka di kawasan PKPDB.
  5. Semua laluan keluar masuk kawasan PKPDB ditutup.
Polis Diraja Malaysia (PDRM), Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM), Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA), Pihak Berkuasa Tempatan dan pegawai yang diberi kuasa akan terlibat dalam PKPDB di empat zon tersebut.
Semua rakyat terus diminta untuk ikut setiap SOP yang telah ditetapkan dengan mengamalkan penjarakan sosial, kerap mencuci tangan, memakai pelitup muka dan kerap mencuci tangan demi memutuskan rantaian Covid-19.
Share:
Read More

Sep 28, 2020

,

Kanak-Kanak Mengadu Sakit Tapak Kaki Sejak Pindah Rumah Baru, Bila Doktor Periksa…

Assalamualaikum
Selamat Pagi Isnin
Walaupun perkara mistik bukanlah kejadian baru dalam masyarakat melayu, namun tidak bagi perubatan moden. Seperti perkongsian dari Harian Metro apabila seorang doktor alami pengalaman aneh ketika merawat seorang kanak-kanak yang dipercayai sakit kaki.
Menurutnya, itu pengalaman pelik sepanjang karier selama 12 tahun bergelar doktor kerana tidak menyangka akan menemui sehelai rambut halus di dalam tapak kaki yang menjadi punca kesakitan. Dia terpaksa melakukan pembedahan kecil bagi mengeluarkan rambut tersebut.

Pembedahan kecil untuk keluarkan rambut

Menurut Pengasas Perkhidmatan Klinik Doktor Bergerak (DOCMOVE), Dr Hanafi Yahya, pada 11 September lalu, beliau didatangi sebuah keluarga dari Sungai Siput, Perak bersama kanak-kanak yang berusia lapan tahun untuk menerima rawatan.
Selama dua minggu kanak-kanak itu mengadu sakit pada tapak kaki kanan menyebabkan ibu bapa kanak-kanak terbabit datang ke klinik bagi mendapatkan rawatan.
Dalam kejadian yang berlaku kepada kanak-kanak terbabit bermula pada malam pertama ketika keluarga kanak-kanak itu berpindah ke rumah baharu.
Saya dimaklumkan rambut yang terdapat pada tapak kaki kanak-kanak terbabit boleh bergerak menyebabkan saya berasa pelik memikirkan bagaimana sehelai rambut yang lembut dan halus boleh masuk ke dalam tapak kaki kanak-kanak terbabit.

Menjadi persoalan sehingga ke hari ini

Tambah beliau lagi, dia terpaksa melakukan pembedahan kecil kira-kira 15 minit bagi mengeluarkan rambut sepanjang 1.5 sentimeter.
Inilah pengalaman pertama dan pelik saya hadapi sepanjang karier saya terpaksa mengeluarkan sehelai rambut dalam tapak kaki manusia.
Syukur selepas rambut itu dikeluarkan pada tapak kakinya, kanak-kanak terbabit sudah dapat menjalani kehidupan seperti biasa dan normal kembali.
Walaupun begitu, doktor berkenaan masih lagi tertanya-tanya mengenai kejadian terbabit dan baginya apa yang berlaku adalah kuasa Tuhan.
Sumber : Harian Metro
Share:
Read More

Sep 26, 2020

, ,

Salam Hujung Minggu

Biar orang lain meremehkan dirimu, tetapi jangan biarkan dirimu meremehkan diri sendiri. Tetap semangat. Terus berjuang. Cekalkan hati. Bantuan Allah itu pasti.

Assalamualaikum & Selamat Pagi Sabtu

#anumdarters 
Share:
Read More

Sep 25, 2020

, , , ,

Permohonan Geran Khas Prihatin RM3,000 Untuk Peniaga Dibuka Semula Mulai 1 Oktober

Assalamualaikum semua
Korang td lunch apa?
Perdana Menteri iaitu Tan Sri Muhyiddin Yassin menerusi sidang media beberapa hari lepas memaklumkan kerajaan bersetuju membuka semula permohonan Geran Khas Prihatin (GKP) kepada Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS).
Bantuan ini adalah bertujuan meringankan beban kewangan bagi mereka yang terjejas akibat penularan Covid-19.

Permohonan GKP dibuka

Permohonan GKP akan dibuka semula mulai 1 Oktober hingga 31 Oktober 2020 bagi memastikan lebih ramai peniaga mikro layak dan mendapatkan bantuan tersebut. GKP dibuka kepada peniaga mikro yang berdaftar, memegang lesen berniaga Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) atau Pihak Berkuasa Tempatan di mana bayaran disasarkan akan dibuat mulai 25 November 2020.
Terdapat juga peniaga yang tidak memenuhi syarat terdaftar sebelum 1 Januari 2020. Untuk memastikan lebih ramai peniaga mikro yang layak tetapi masih belum berkesempatan untuk mendapatkan GKP, kerajaan bersetuju untuk membuka semula permohonan GKP mulai 1 Oktober hingga 31 Oktober 2020.
Kadar bantuan sebanyak RM3,000 bagi setiap peniaga-peniaga kecil disalurkan. Pembukaan semula permohonan GKP kali ini dijangka dapat memanfaat lebih daripada 200,000 peniaga kecil dengan melibatkan peruntukan sebanyak hampir RM 600 juta.

Syarat memohon

Permohonan geran ini boleh dibuat melalui laman sesawang LHDN Malaysia dan ikuti langkah-langkah yang disediakan. Antara syarat bagi pemohon ialah pemohon berstatus warganegara Malaysia, pemohon menjalankan Perusahaan Kecil dan Sederhana dengan jumlah jualan tahunan kurang daripada RM300,000 dan jumlah pekerja kurang daripada 5 orang.
Pemohon perlu berdaftar dengan Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDN) atau Pihak Berkuasa Tempatan atau Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan masih aktif dalam perniagaan.

Perutusan khas Kita Prihatin

Sumber: BERNAMA, LHDN
Share:
Read More
,

Photographer Share Pengalaman Pelik Sepanjang ‘Shoot’ Majlis Kahwin, Yang Last Tu Seram!

Assalamualaikum semua
Selamat pagi Jumaat
Apabila kita sebut mengenai majlis perkahwinan, pasti akan mengimpikan sebuah majlis cukup sempurna. Lebih lengkap jika majlis itu dipotretkan sebagai kenang-kenangan. Betul tak? Namun tak kurang juga yang melalui pengalaman pelik ketika di majlis kahwin.
Seperti perkongsian individu ini yang mempunyai pengalaman pelik sebagai juru foto majlis kahwin. Mana taknya, ibu pengantin hanya memakai ‘sports bra’ ketika sesi perbincangan mereka. Siapa ada pengalaman lagi pelik dari ini?

Pengalaman sepanjang bergelar juru foto

Seorang lelaki kongsi pengalaman pelik sepanjang bergelar jurufoto majlis kahwin. Perkongsian tersebut berjaya menarik perhatian netizen dan tak kurang juga yang berkongsi pengalaman mereka sendiri. Pelik pelik betul ye mak pengantin pakai sports bra?

Pengantin perempuan pakai bra?

Sanding dulu baru nikah

Tok kadi lupa akad nikah

Pengantin lelaki tak datang

Tetamu semua kena rasuk

Sumber : Hafizudin
Share:
Read More
, ,

Selamat Pagi Jumaat

Jangan putus asa. Sesiapa yang tidak pernah merasai kepahitan tidak akan mengenal kemanisan. Jika semalam merasa sedih, mungkin hari ini akan bahagia. Aamiin...

Assalamualaikum & Selamat Pagi Jumaat

#anumdarters 
Share:
Read More

Sep 24, 2020

,

Jumpa Teddy Bear Di Tempat Sampah, Bapa Sanggup ‘Cuci’ Buat Mainan Anak.. Sebak!

Assalamualaikum semua
Selamat Petang 
Setiap ibu bapa sudah pasti ingin melihat kegembiraan di wajah anak-anak. Di Facebook, seorang lelaki yang dikenali sebagai Azri Walter, berkongsi foto dan kisah mengenai seorang lelaki yang gigih mengangkut teddy bear menggunakan motosikal untuk dibawa pulang dan diberi kepada anaknya.

Jumpa dekat tong sampah

Tadi saya nak pergi ke ofis di Putrajaya. Jalan lengang waktu itu. Saya memandu sambil chill layan angin petang. Waktu nak sampai di lampu isyarat, saya nampak seorang lelaki bawa motor. Saya nampak dia macam ada bawa sesuatu. Saya rapatkan kereta dan saya jenguk. Memang betul. Dia bawa teddy bear besar.
Kebetulan lampu merah. Saya berhenti bersebelahan dengan dia. Saya turunkan tingkap dan tanya “Bang, besar teddy bear tu. Nak bawa ke mana tu?” Dia angkat tunjuk dekat saya. Dia buka pelitup muka dan dia cakap ” Ya bang. Ini saya jumpa waktu kerja tadi. Dekat tempat sampah ada orang buang, saya ambil bang” Saya tanya lagi “Tu nak bawa balik bagi anak ke?” Dia terdiam. Dia pandang teddy bear tu, dia pandang saya. Saya pandang dia.
Tajam renungan dia lalu dia berkata “Ya bang. Anak saya lagi mahu teddy bear. Kelmarin ada nampak di kedai. Tapi harganya mahal sangat. Boleh buat lauk makan keluarga bang. (Sambil ketawa). Ini bear tadi saya jumpa dekat tempat sampah, masih elok. Memang rejeki dia. Nanti saya basuh bersih, saya bagi dia mesti dia suka”. Ya Allah. Sayu bunyinya. Saya tergamam sekejap. Lampu bertukar hijau. Dia angkat tangan dekat saya. Saya cakap dekat dia “Hati-hati bang. Nak hujan ni. Abang memang ayah terbaik”.
Menurut lelaki tersebut, anaknya sudah lama mengingikan teddy bear, namun dia tidak mampu untuk membelinya. Tambahnya, dia tidak menyangka menemui teddy bear di tempat sampah, dan berhasrat untuk mencucinya terlebih dahulu sebelum diberikan kepada anaknya nanti.

Kasih seorang ayah

Sekejap sahaja Tuhan hantarkan saya peringatan. Atas apa jua kepayahan yang sedang kita lalui, ada orang lebih susah dari kita. Begitulah kasihnya seorang ayah. Kita selalu dengar kisah pengorbanan ibu dan para wanita. Namun, usah kita lupa pengorbanan para lelaki. Setiap hari mereka keluar mencari rezeki. Entah hujan, entah panas. Tak siapa yang tahu apa dilalui setiap hari bagi memastikan ada nasi di atas pinggan untuk keluarga.
Lelaki ni memang jenis tak suka sangat bercerita apa yang mereka lalui di luar. Tanggungjawab di bahu yang dipikul bukan mudah. Kadang tu, atas motor tak perasan air mata berlinang. Betul tak? Buat para lelaki, moga terus kuat semangat semuanya. Setiap tanggungjawab ini, ada ganjaran pahala di sisi Tuhan. Mari kita semua bersama-sama terus melawan kerasnya hidup ini. Kita tidak boleh putus asa kerana di belakang kita ada harapan yang perlu dipenuhi. Kalau rasa down, tatap sekejap wajah-wajah insan yang Tuhan amanahkan untuk kita. Nescaya, membara semangat!
Selepas mendengar apa yang diperkatakan lelaki tersebut, Azri mula berasa sebak dan kagum melihat pengorbanan seorang ayah yang begitu mementingkan kegembiraan anak walaupun diri sendiri tidak mampu. Azri turut menitipkan pesanan kepada masyarakat agar mengambil ikhtibar daripada kisah inspirasi tersebut.
Sumber: Azri Walter
Share:
Read More
,

Buktikan Wanita Berhijab Juga Mampu Capai Cita-Cita, Lihat Apa Yang Wanita Ini Lakukan

Assalamualaikum semua
Jadi perempuan tak dinafikan memang susah. Kawan-kawan Anum pun kata susah jadi perempuan ni sebab macam-macam kena jaga, contohnya rambut. Banyak step nak jaga rambut tau, lagi-lagi kalau pakai tudung. Nak kena syampu, perapi, rawatan dan macam-macam lagi.
Kalau wanita bertudung tak jaga rambut betul-betul, pelbagai masalah rambut akan timbul. Masalah kelemumur, rambut gugur, kulit kepala gatal, macam-macamlah. Sampaikan, masalah-masalah tu boleh kurangkan tahap keyakinan korang untuk mencapai cita-cita.

Tak yakin

Samalah macam masalah dihadapi Nadya lakonan Iman Alyssa Sahabuddin dalam video Rejoice Hijab Perfection Series – Antara Cita-cita & Restu Ibu. Sebagai wanita bertudung, Nadya nak sangat jadi hijab stylist tapi tak dapat restu mak sebab Nadya sendiri tak yakin dengan diri dia.
Sampailah satu hari, hijab stylist kawan Nadya, Alya terpaksa tarik diri masa hari perkahwinan dia. Alya pulak minta tolong Nadya yang minat jadi hijab stylist untuk gayakan tudung dia masa hari paling bersejarah dia tapi boleh ke? Nadya kan tak yakin dengan diri dia…
Korang rasa mampu ke Nadya untuk gayakan tudung Alya masa hari kahwin dia nanti? Tengok kesudahannya dalam Rejoice Hijab Perfection Series – Antara Cita-cita & Restu Ibu ni di YouTube Rejoice Malaysia okay!

Capai cita-cita

Hebatkan Nadya? Tahniah kerana berjaya mencapai cita-cita untuk menjadi hijab stylist dan viral di media sosial selepas membuktikan kebolehannya. Sekarang, Nadya dah semakin yakin dengan bantuan Rejoice Hijab Perfection Series!
Untuk pengetahuan korang, Rejoice Hijab Perfection Series memberi jalan penyelesaian untuk masalah rambut wanita bertudung. Ia mampu mengurangkan masalah rambut gugur, meningkatkan kesegaran, bau dan menghilangkan kegatalan supaya korang boleh cita-cita serta matlamat hidup.
Ini kerana, Rejoice Hijab Perfection Series dilengkapi formula 3 dalam 1 yang berupaya menyelesaikan:
  1. Masalah kelemumur dengan formula anti kelemumur yang sangat hebat
  2. Bebas bau dan peluh dengan penyejukan tambahan daripada Menthol dan bau bunga kasturi yang menyegarkan
  3. Rambut kust dengan memastikan kelembutan yang mampu bertahan sepanjang hari
Nak tingkatkan keyakinan, bebas dari masalah rambut dan jadi macam Nadya yang mampu capai cita-cita yang dia idamkan? Jom cuba Rejoice Hijab Perfection Series dan serlahkan keyakinan korang pada orang sekeliling.
Share:
Read More

NUFFNANG