Pasukan yang dianggotai Joey, Vicha dan Khir Rahman iaitu J-Born diangkat sebagai juara sulung program Muzikal Lawak Superstar (MLS 2019).

Dalam aksi pentas final yang berlangsung di Dewan Sri Putra Bukit Jalil itu, J-Born sekali gus menewaskan tiga lagi finalis iaitu UNI, Newboh dan Botak.

Dengan kemenangan tersebut, trio berkenaan layak membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM150,000.

Sementara itu, UNI selaku naib juara memenangi wang tunai RM75,000, manakala pemenang tempat ketiga, Newboh memperoleh RM50,000.

Satu lagi kumpulan yang menduduki tempat keempat iaitu Botak terpaksa berpuas hati dengan hadiah sebanyak RM25,000 dan kesemua finalis turut diberikan trofi iringan.

MLS 2019 diadili oleh barisan juri profesional yang terdiri daripada Altimet, Nora Danish dan Datuk Awie serta dihoskan oleh Nabil Ahmad serta Nabila Huda.



 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA,
BIAR BERJALAN APA PADANYA..
Image result for Biar Berjalan Apa Padanya
Alkisah seekor rusa betina sedang hamil tua.
Ketika mendekati detik-detik kelahirannya, rusa ini pergi ke suatu tempat yang jauh di sisi hutan yang berdekatan dengan sungai.

Tiba-tiba sesuatu yang tidak ia bayangkan terjadi !

Terdengar suara gemuruh dari langit dan tiba-tiba tampak kilat yang menyambar kepermukaan bumi. Hutan kering ini terbakar dahsyat kerana percikan api dari petir tersebut.

Ketika rusa ini menoleh ke kiri, tampak seorang pemburu telah siap melesatkan anak panah ke arahnya.

Saat menoleh ke kanan, ia pun terkejut melihat seekor singa lapar yang siap menerkamnya.

Maka tiada pilihan bagi rusa ini selain :

1. Mati jadi mangsa singa.
2. Mati terkena panah.
3. Mati terbakar.
4. Atau mati tenggelam kerana melompat ke sungai.

Yang jelas ...
Bahaya mengancam dari berbagai penjuru dan tidak ada lagi kesempatan untuk berlari.

Lalu apa yang harus ia lakukan?
Bersedih dan merintih?

Menangis dan menjerit?
Atau ia harus berlari sementara keadaanya begitu lemah?
Atau menyerah pada keadaan?

Rusa pun pasrah. Dia hanya fokus untuk melahirkan bayinya.

Lalu apa yang terjadi?

Kilat-kilat yang menyambar mengganggu pandangan si pemburu. Akhirnya panah yang dilesatkan pun meleset dan mengenai si singa lapar. Singa malang itu mati seketika.

Tiba-tiba hujan datang begitu deras dan memadamkan kebakaran di hutan tersebut.

Pemburu lari mencari tempat berteduh dan tidak fokus lagi kepada rusa tersebut.

Rusa pun melahirkan dengan selamat !

Sahabatku....

Segala kesulitan menyerbumu dari segala arah. Masalah datang bertubi-tubi seakan tak memberimu kesempatan untuk bernafas lega.

Masalah di tempat bekerja,
Masalah di dalam rumah,
Masalah di jalan,
Masalah dengan anak-anak kita semuanya datang bersamaan.

Seakan kamu tidak bisa lagi berbuat apa-apa..

Lalu apa yang harus dilakukan?
Jadilah seperti Rusa. Biarkan semuanya berjalan apa adanya.

Lakukan sesuatu yang mampu kau lakukan !
Selebihnya serahkan kepada Allah SWT.

Kerana Allah SWT yang mengatur jalan kehidupanmu..

Saudaraku...
Sungguh Allah SWT  menyayangi hamba-Nya melebihi kasih sayang ibu pada anaknya.

DIA lah yang akan menyelesaikan semua masalahmu dan menyembuhkan luka-lukamu.

Jangan berkata, Ya Allah aku memiliki masalah yang besar…

Tapi katakan, Hei masalah, aku memiliki Allah Yang Maha Besar"

Tetap istiqomah...
Semoga bermanfaat 😉

Anumkhairil
Assalamualaikum All
Start from yesterday i try to share knowledge or any tips for all my reader
today i like to share with all the amazing 
30-day happiness challege that u can try for your self
30 Day Happiness Challenge Infrographic | how to be happy | how to increase happiness | self care | personal development | how to be happy in life #happinesschallenge #howtobehappy #30daychallenge #happiness #personaldevelopment #howtobehappyinfographic #infographic
Assalamualaikum semua
Hari ini nak share resepi tempoyak
 Mula2 kita kena la cari durian yang baik
 asingkan isi durian dengan bijinya
 isi durian yang cantik2
 ada setengah org buat tempoyak guna durian yang dah x berapa bagus
bagi Anum kalau nak sedap gunakan durian yang cantik isinya
 gaul rata campurkan sedikit garam
 dapat dalam 6 biji
 syukur selalu
hasilnya.. kenapa x penuh sebab hubby dah makan separuh hehe
Assalamualaikum
& selamat petang
Just share some tips
Things to do when bored
Assalamualaikum & Very Good Moning
On Wednesdays all over the internet,
bloggers post a photograph with
no words to explain it on their blog

Hence the ‘wordless’ title.
The idea is that the photo itself says
so much that it doesn’t need any description
 Ice cream
gift from proton 
 tq proton
 New dart set
 3 bulan menabung
 more training after this
arissa 
dah pandai bergambar 
favorite all time
Assalamualaikum semua
Pagi ni nak share gambar 
bawa my mom check up
 risau dia
full check up
results alhamdullilah
bersyukur di peringkat umur my mom 72thn masih sihat
syukur sangat2
Assalamualaikum semua
Nak up gambar2 menu bekalan kami
 Bayam merah
 blk dr kg wajib ada ikan patin
 gulai tempoyak
 tahu sumbat
 talapia sambal
 nasi goreng sardin 
 ulam timun
sambal belacan petai
Assalamualaikum semua
Selamat pagi
 Seperti kebiasaan cuti raya haji kami akan pulang ke kampung Anum
 kalau di kg pada cuti raya haji kami akan adakan gotong royong
 so kami luangkan masa berkebun
 bergambar kenangan
 ini dah kenapa haha
 melawat tanah kebun yang baru dibersihkan
 next projek
 inshaallah tanaman durian serta buah-buahan lain
 alhamdullilah dapat berbakti pada tanah 
 pasti mendatangkan hasil
musim buah rambutan
 habuan balik kg
 gemok2 limau nipis tanaman bonda
 tgk la batang pisang nie besar kot
rezeki tgh musim

 melawat sekolah kami bersama
 kenangan terindah di sek
 hehe 3 beradik
jalan2 pasar malam