July 2018 - ♥TWO SOULS BECOME ONE♥

Jul 30, 2018

Musim Durian 2018
8:30 AM 12 Comments
Assalamualaikum semua
Selamat pagi isnin
Pagi ni nak share gambar semasa berada di kampung
 Perjalanan pulang ke kampung
 Bekalan dah beli siap2
 Perjalanan dari KL- Temerloh mengambil masa lebih kurang 4 jam (standard musim buahan nie jalan sesak)
 Alhamdullilah rezeki 
 Tujuan utama sudah semstinya Durian
 Kami memang minat pada durian kampung berbanding durian D24 n sekutu dengannya
 Wajib ada kan nama pun Bandar Ikan Patin
 Sayur2 kampung yang sangat segar
 Berlambak durian 
 Teringat zaman kanak2, setiap kali pergi Pekan Sehari mesti nak beli
 Balik dr pasar hentam lagi Durian
 Makan sampai puas 
 Sedikit bekalan utk dibawa pulang
 View yang indah sewaktu perjalanan pulang ke KL
 Jalan masih clear tiba2
 Melekat jugak, so pergi balik kami kena redah jemmmmmm
 Keesokkan jom kita memasak
 Bekalan dr my mom... 
 Apa lagi mengulai la kita
 Tadaaaaaaaaaa Ikan Patin Tempoyak
Ulam timun Jepun... 
Ok jom smabung kerja

Reading Time:

Jul 27, 2018

Renungan Jumaat : Kehidupan Yang Seketika
8:30 AM 8 Comments
Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera..
KEHIDUPAN YANG SEKETIKA

Semoga kita semua berada dalam rahmat Ilahi dan dikurniakan kesihatan yg baik.
Image result for adalah hal biasa jika kau melihat perahu di atas air
Hidup ini tinggal sisa dan saki baki yang kita tidak tahu bila ia akan berakhir. Oleh itu jadilah kita orang yang paling bahagia dan membahagiakan. Orang yang ceria dan menceriakan.

Jadilah ibu yang menjadi kedamaian pada anak-anak. Jika kita seorang suami/isteri, jadilah suami/isteri yang memberi kebahagiaan, keceriaan dan manfaat pada suami/isteri kita. Jika kita seorang pekerja laksanakan amanah sebaiknya. Kerana hidup ini hanya seketika.

Siapa duga dan sangka saat kudrat dengan kesihatan yang baik tiba-tiba kematian datang menimpa tanpa di sangka.

Pengajaran untuk kita betapa rapuhnya hidup kita. Kematian itu tidak mengira masa dan usia. Muda mahupun tua.

Jangan bertangguh untuk menjadi anak yang baik.
Jangan bertangguh untuk menjadi suami/isteri yang baik
Jangan bertangguh untuk menjadi pekerja yang baik

Kadang-kadang kita terasa hati, kecewa, sakit hati, sedih.
Maaf kan sahaja. Jadilah orang yang memberi manfaat pada orang lain.
Kerana kematian itu sangat rapuh.

Jadilah orang yang bahagia dan membahagiakan.
Kita tidak tahu bila tiba masa kita mengadap Allah SWT. Orang yang kita sayang pasti kita akan tinggalkan. Dan perpisahan itu adalah dengan sebuah kematian.

Moga bertemu di syurga.

Ketahuilah.... hidup ini sangat singkat utk kedengkian, kemarahan, kebencian dan memutuskan hubungan kerana ESOK semuanya hanya tinggal kenangan. 🍃💕

Sumber : Facebook
Dicatat oleh Norhayati Mohd Isa

Anumkhairil
Reading Time:

Jul 25, 2018

Wordless Wednesday #181
8:30 AM 6 Comments
Assalamualaikum & Very Good Moning
On Wednesdays all over the internet,
bloggers post a photograph with
no words to explain it on their blog

Hence the ‘wordless’ title.
The idea is that the photo itself says
so much that it doesn’t need any description
Bila kita diuji 
Husband & Wife 
 Follow up treatment hubby
 Anum pun x sihat
 Scan results
 Now my turn
Amik darah lagi 
Kesan cucuk  
Alhamdullilah results ok cuma tekanan darah rendah dan kurang air 
Pray for me.. 
Thanks
Reading Time:

Jul 24, 2018

Fiesta Durian @ Office
8:30 AM 12 Comments
Assalamualaikum semua
Selamat Pagi
Hari ini Anum nak share gambar2 last week
Office berbesar hati nak adakan fiesta Durian memandangkan musim buah kan
 So apa lagi kita fiesta buah-buahan
 Alhamdullilah Jom Makan
 Kena bergambar dulu sebelum makan
 BFF forever
 Hubby in action
 Apa yang si Lela buat nie
 Kononnya hilangkan panas dalam badan
 Tapi ini la petua orang dulu2 kan, Anum pun masih amalkan
 K.yan baru nak makan 
 With boss
 Makan sampai pengsan ya
Alhamdullilah x ada yang pengsan , kalau x mau ambulance plak datang hehe
Reading Time:

Jul 23, 2018

Sharing Is Caring : Self-Assessment Checklist
8:30 AM 4 Comments
Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera..

Jom perbaiki diri kita...
Image result for self assessment checklist
Bagaimana untuk memperbaiki hidup anda.

1. Jangan bandingkan hidup anda dengan orang lain. Anda mungkin tidak tahu bagaimana perjalanan hidup mereka.

2. Jangan mempunyai pemikiran negatif terhadap benda yang kamu tidak boleh kawal. Sebaliknya, tumpukan tenaga anda terhadap benda yang positif yang anda miliki pada masa ini.

3. Jangan terlebih buat apa yang anda mampu. Cukuplah setakat yang anda mampu.

4. Jangan terlalu serius terhadap diri anda. Tiada siapa yang berbuat demikian.

5. Jangan bazirkan tenaga anda terhadap gossip.

6. Berfikir lebih jauh bila anda masih terjaga.

7. Iri hati adalah sia-sia. Kamu sudah mempunyai semua yang kamu perlukan.

8. Lupakan perkara yang sudah lepas. Jangan ungkit kesilapan pasangan anda di masa lampau. Ianya akan menghancurkan kegembiraan anda di masa kini.

9. Hidup ini terlalu singkat untuk membenci sesiapa. Hindarkan daripada membenci sesiapa.

10. Berdamailah dengan masa lalu kamu supaya ia tidak akan merosakkan masa sekarang kamu.

11. Tiada siapa yang mengawal kegembiraan kamu selain dari kamu sendiri.

12. Ketahuilah bahawa hidup ini ialah seperti sekolah dan kamu di sini untuk belajar. Masalah ialah salah satu dari kurikulum yang akan muncul dan pergi seperti kelas algebra, tetapi pengajarannya akan kamu pegang seumur hidup kamu.

13. Senyum dan tertawa selalu.

14. Kamu tidak perlu menang setiap pertengkaran. Setuju untuk tidak setuju.

15. Hubungi keluarga kamu selalu.

16. Beri sesuatu yang baik untuk orang lain setiap hari.

17. Maafkan orang lain.

18. Luangkan masa untuk orang yang berumur 70 tahun ke atas dan 6 tahun ke bawah.

19. Pandangan orang lain terhadap kamu bukan urusan kamu.

21. Pekerjaan kamu tidak akan menjaga kamu bila kamu sakit tetapi keluarga kamu akan menjaga kamu. Selalu berhubung.

22. Dahulukan Tuhan dalam segala yang kamu fikir, katakan dan buat.

23. Tuhan itu penyembuhan.

24. Buat perkara yang betul.

25. Bagaimana baik atau buruk pun situasi sekarang, ia akan berubah.

26. Bagaimanapun yang kamu rasa, bangun, salin pakaian dan pergi.

27. Yang terbaik akan datang kemudian.

28. Buang apa yang tidak berguna atau yang tidak menggembirakan.

29. Bila kamu terjaga di waktu pagi, bersyukur kepada Tuhan.

30. Kalau kamu kenal Tuhan kamu akan gembira selalu. Jadi, bergembiralah selalu.

Apabila kamu mengamalkan kesemua di atas, kongsikanlah pengetahuan ini dengan orang yang kamu sayangi, orang di sekolah kamu, orang yang kamu selalu bermain bersama, orang yang kamu kerja bersama, dan orang yang tinggal bersama kamu. Bukan sahaja ianya akan memperbaiki hidup anda, tetapi juga orang di sekeliling anda.
Menarik utk dikongsikn bersama..terutama untuk peringatan diri sendiri yang sering terlupa...

###perkongsian dari sini... terima kasih ya..

Reading Time:

Jul 20, 2018

Renungan Jumaat : Merendah Diri
8:30 AM 4 Comments
Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera...
Image result for Merendah Diri
MERENDAH DIRI...

Belajarlah merendah diri kerana itu sifat terpuji, Allah SWT memuji hambaNya yang selalu merendah diri.

Jadikanlah ia sebagai sifatmu, kerana kau tidak mempunyai apa-apa untuk dibanggakan.

Bukankah semua yang kau ada itu milik Allah SWT?

Sepatutnya kau malu dan sentiasa bersyukur bukannya meninggi diri sambil mendabik dada dan menjeling mata.

Buanglah sifat kejimu, sedarlah dirimu, kita semua sama, cuma beza pada amal dan takwa padaNya.

Janganlah memandang hina pada orang yang dibawahmu kadang-kala ia lebih mulia darimu.

Usahlah bangga dengan pencapaianmu, ianya tidak kau dapat jika bukan kerana ihsan Tuhanmu.

Mungkin doa merekalah yang menyebabkan kau berpangkat dan berharta,  cerminlah dirimu, malulah pada makhluk Allah SWT yang melihatmu di langit sana,

Malulah kau pada tuhanMu yang sentiasa melihat gerak-geri dan tahu isi hatimu.

Buat apa nak meninggi diri, hidup pun cuma seketika, akhirat kelak kan berjumpa.

Buangkanlah kebodohanmu itu,

Mari bersama menikmati hidup ini,

Celikanlah hatimu,

Hiduplah sebagaimana yang Allah SWT perintahkan...

Belajarlah merendah diri...

Ya Allah ampuni dosa-dosa kami..AMIN

Reading Time:

Jul 19, 2018

BKP Raya Day
2:24 PM 4 Comments
Assalamualaikum semua
Selamat petang
Hari ini bz sangat x dan nak up entry
So curi masa rehat je la ya
Nak ajak korang layan gambar2 Raya BKP
 Our Team CTDU
 Complete all there
 Bergambar bersama orang2 kuat yang menyediakan majlis
 With Admin team
 Makan time
 Alhamdullilah happy moment
 Sambil makan kita layan bergambar ya
 Smile 
 x ready lagi dah snap
 Alhamdullilah dapat berkumpul
 Welfie 
 Pengacara majlis kita Yan + Adan
 Group photo lagi
 Skemanyaaaaa
 Di pintu masuk 
Happy ending

Reading Time:

♥Google+ Followers ♥

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2018

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2018

♥Happy Moment♥

♥Happy Moment♥
Love u More than u love me

♥Qudut & Anum♥

♥Qudut & Anum♥