July 2017 - ♥TWO SOULS BECOME ONE♥

Jul 31, 2017

Makan Free
8:00 AM 18 Comments
Assalamualaikum semua
Selamat Pagi
Hari ini nak share gambar2 sepanjang minggu lepas
 Alhamdullilah pagi Isnin ada adik intern belanja nasi lemak
 Selasa Jamuan Makan
 Rabu our breakfast
 Khamis pula 
 Kuih muih yang dijual di pantry 
 Karipap power
 Jumaat team CSE buat Jamuan
Rezeki lagi , alhamdullilah
 Bergambar terakhir bersama adik intern, wish u all the best
Team CSE, Thank a lot for invite us...

Reading Time:

Jul 28, 2017

Renungan Jumaat : Hilang Rasa
8:00 AM 10 Comments
Hilang Rasa.. 
Oleh PeRdU cINta 

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera,

HILANG RASA  

Kita ada dua deria rasa.Lidah dan kulit.Lidah untuk merasa masam,masin,pahit manakala kulit untuk merasa sentuhan..namun satu lagi yang adakala kita terlupa..HATI,bank pada segala emosi yang mempunyai warna warni rasa-rasa jiwa.Baik kondisinya makan baiklah keseluruhan jasad. Cantik HATI, molek peribadi...Insha Allah. Walau sekadar berbedak kompak ala-ala tisu, serinya tetap terserlah.
MEMBINASA

Apa kaitannya hilang rasa dengan membinasa. Hakikatnya ada. Bila sesama insan hilang rasa kasih sayang, hormat menghormati, tidak saling menghargai,ianya jelas punca membinasa ukhuwah yang sewajarnya dipelihara. Bila hilang rasa belas ihsan dan kewarasan sudah tidak mengira sesiapa sahaja dijadikan tempat melepas amarah. Ubatilah dengan ISTIGHFAR, ZIKIR adalah ejen penenang yang mudah tapi sukar diamalkan.
IMPAK LUAR BIASA

Bila jasad lesu,jangan dibiar hingga IMAN turut membeku. Bila tidak lagi menjadi jaguh,jangan sampai dengan DIA pun menjauh. Bila JIWA semakin menjauh dengan PENCIPTA, saat itu diri menjadi si penderhaka. Saat DIRI semakin jauh hanyut pasti terasa impaknya luar biasa. Suram, Muram, Kosong. Namun jika masih bersisa IMAN, segera diasing dari rasa yang kontang. Ya..impak lebih luar biasa akan dirasai. Damai, Bahagia, Bermakna. 
Jangan pernah hilang rasa pada DIA (ALLAH SWT)..AYAHANDA..BONDA..AGAMA..RASULULLAH SAW.. Biar segenap alam membenci kita..jangan sampai IBU hilang rasa pada kita..bila IBU hilang rasa pada anaknya itu tanda ALLAH SWT tidak redha akan hambaNya..
*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 




Reading Time:

Jul 27, 2017

SPONTANEOUS THURSDAY #132
8:30 AM 21 Comments
Assalamualaikum semua
Image result for nak menipu tayar pancit
Kadang-kadang apabila ada perkara yang tak dapat dielakkan, pekerja terpaksa mengambil cuti kecemasan di saat akhir. Tayar motor pancit, kunci motor hilang dan macam-macam lagi lah. Jika dapat bos yang memahami memang untung, tetapi jika dapat bos yang tegas berdebar juga.

Walau apa pun alasannya, korang janganlah sesekali menipu seperti yang diceritakan ini. Tak pasal-pasal dapat cuti panjang terus. Adui!

Lambat sikit tayar motor pecah
Image result for nak menipu tayar pancit
Image result for tayar pancit motor
Kantoi! Gambar google
Image result for shafiw nasaruddin komen isu pancit tayar
Alamak! Sekali kantoi pulak gambar google, mungkin dia ada masalah yang tak dapat dielakkan dan tak sengaja menipu. Apa-apa pun korang jangan buat macam ni tau.

Reading Time:

Jul 26, 2017

Wordless Wednesday #166
8:00 AM 14 Comments
Assalamualaikum & Very Good Moning
On Wednesdays all over the internet,
bloggers post a photograph with
no words to explain it on their blog

Hence the ‘wordless’ title.
The idea is that the photo itself says
so much that it doesn’t need any description
 Penutup Syawal
 Meeting Time
 Fav always
Barang Rare

Happy Working

Reading Time:

Jul 25, 2017

Campur-Campur
8:00 AM 20 Comments
Assalamualaikum semua
Selamat pagi
Pagi nie nak share gambar campur2 last week & terakhir utk syawal
 Selamat pagi
 Tau2 ada atas meja
 Cantik kan 
 Last week my gift sampai
 Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
 Sekarang tengah top 
 Melawat kawasan rumah alhamdullilah 80% hampir siap
 Open house terakhir
 Hampir 4 tahun x jumpa K.Lili 
 Suka la si ica tue

 Last weekend bagun tido x tau nak masak apa.. tgk ada laksa 

Bahan Tumisan  
 Antara bahan2
Sotong goreng

Siap dah laksa goreng special 

Cara hidangan makan bersama timun sedap terasa macam makan laksa berkuah
korang pernah tak makan laksa goreng
sedap... cuba la nanti
Bahan2 terpulang pada korang, macam Anum apa yang ada je anum masukkan

Reading Time:

Jul 24, 2017

Jamuan Raya BKP 2017
8:00 AM 18 Comments
Assalamualaikum semua
Selamat Pagi
Korang dah breakfast?
Hari ini hari terakhir syawal
Meh Anum nak share gambar2 semasa Jamuan Raya BKP Last Friday
 Bergambar kenangan dengan Unit IPD
 CDU Unit
 Hanya kami berempat perempuan dalam unit CDU
 Nizar & Wizri kebetulan warna baju sama
 Senyum je la ek
 Bday Boy hari ini .. baju purple abg fauzi
 Menu utk tengahari 
 Sagu gula melaka
 Nasi impit
 Dadih
 Popiah Kering
 Sayur Nanas
 Dessert Conner
 Sedapnya
 Pilihan Anum
 Free style with Pengarah BKP
 HEHE 
 Jemput makan semua
 Macam2 ada
 Bergambar with K.Ina
Macam kanak2 kan kami
hahaha
Ok dah jom sambung kerja

Reading Time:

♥Google+ Followers ♥

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2018

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2018

♥Happy Moment♥

♥Happy Moment♥
Love u More than u love me

♥Qudut & Anum♥

♥Qudut & Anum♥