Campaigns

Oct 31, 2016

Suka Makan Makanan Karbo Ringkas & Jajan, Baca Dulu Penjelasan Fakta Dari Doktor Ini

Assalamualaikum semua
Selamat Pagi Isnin 
Pagi nie rasa semangat nak datang kerja, memandangkan cuti sekolah
jalan pun x sesak.. hehe
Zaman sekarang ni kita sendiri tak boleh nak elak dari ‘racun’ yang ada dalam makanan kita, betul tak? Yelah, dengan pewarna makanan, gula tiruan, fast food lagi, semua tu menjadikan kita tak sihat. Lagi parah, kesan yang kita dapat dari makanan tak berkhasiat macam ni adalah selepas kita tua nanti. Pergh!

Sebab tu mak ayah kita dulu-dulu tak bagi kita makan makanan junkfood ni. Jajan la senang cite. Sebab ada banyak bahan kimia yang boleh membahayakan kesihatan. Sekarang ni pun dah ramai anak muda ada darah tinggi, kencing manis, sakit jantung, obesiti dan macam-macam lagi, kan? Jom baca fakta sebenar dari doktor ni.

Amanah & tanggungjawab
  Tak rasa bersalah
 Penyebab penyakit kronik
Umur 20 dah ada penyakit kronik

Share:

19 comments:

  1. Nampak ringkas nak menyediakan ye Anum tapi sebenarnya bahaya.... Takutnya

    ReplyDelete
  2. memang bahaya, ..perasa tiruan, garam tinggi, ada pewarna maknanan dan tahap kebersihan kilang yang buat tu pun diragui..

    ReplyDelete
  3. kann...takut dgr bahaya mknn yg kita sediakan utk keluarga..esp jajan2 @ fastfood nih...

    skrg nih pun dah rasa badan x cam muda2 dulu...sbb muda2 dulu byk mkn mknn fastfood sebab masa tu fikir ianya mudah dan cepat disediakan..huhuhu

    ReplyDelete
  4. Kan... makanan macam ni senang nak beli, sedap pulak tu. Tapi kita sedar banyak bahaya dia jangka panjang. Sebab tu banyak penyakit bukan berjangkit ni muda2 lagi dah kena huhu

    ReplyDelete
  5. Kan... makanan macam ni senang nak beli, sedap pulak tu. Tapi kita sedar banyak bahaya dia jangka panjang. Sebab tu banyak penyakit bukan berjangkit ni muda2 lagi dah kena huhu

    ReplyDelete
  6. Nampak ringkas pengambilan tu kan..
    tapi sebenarnya...aduhai...

    ReplyDelete
  7. Ngeri bila baca Anum tapi faktor masa kita sering abaikan makanan berkhasiat.. Semua nk segera.. Kena ubah kalau tak bila lagi kann..

    ReplyDelete
  8. Terima kasih beri ingatan.

    http://biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. tq anum atas peringatan ni..nmpk simple tp ni melibatkan amanah n tggjwb kite pd ank..

    ReplyDelete
  10. ilmu yang bermanfaat :D thanks kak anum comel

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Socialize

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

Labels