Sep 8, 2016

Holiday @ Langkawi Part 8

Assalamualaikum semua
Masuk hari kedua kami amik package Island Hopping
Jom layan gambar2 kami
 Bergambar sebelum naik bot
 Sementara menunggu bot
 Package from AB
 Bot dah ready
 Bergambar dalam bot
 Ramai gak pelancong asing 
 Smile
 Jom teruskan perjalanan
 First stop
 Pulau ini, kira-kira 20km dari pekan Kuah, memiliki populasi sederhana di sebelah bahagian pulau dan tidak berpenghuni di bahagian sebelah lagi di mana tasik ini berada.
 Utk makluman korang sekarang nak masuk dikenakan bayaran RM3
 Hiking ke tasik
 Lagenda Tasik Dayang Bunting berbunyi begini: Kolam mandi kegemaran puteri kayangan bernama Mambang Sari telah dikatakan menjadi Tasik Dayang Bunting. 
 senyum je la ek. x de la jauh mana nak ke tasik 
 Seorang putera, telah jatuh cinta dengannya dan membuat helah untuk memperdaya puteri ini supaya mengahwininya.
 Malangnya, anak mereka mati akibat penyakit misteri semasa berusia tujuh hari. 
 Akibat fikiran yang celaru, Mambang Sari yang sedang sedih meninggalkan mayat anaknya di tasik ini dan kembali tinggal di kayangan. 
 Hari ini, sesetengah orang percaya bahawa wanita yang mandul, mandi di tasik ini akan dikurniakan anak.
 Best gak naik speed bot
 Kalau korang mabuk laut kena la amik ubat sebelum naik bot
 Kami ok je
 Hubby tunggu masa nak terjun tue
 Banyak xtvt disini
 Cantik kan tasik nie 
 History Tasik Dayang Bunting
  Jom ke counter utk mandi
 Wajib pakai life jaket
 Selesai semua kami turun semula ke jeti
  Cantik kan 
   Last picture
Panduan Perjalanan
Menaiki Bot

Dari Jeti Kuah atau Pantai Cenang, anda boleh menyewa bot dari operator bot di sana untuk ke Pulau Dayang Bunting. Perjalanan ke sana memakan masa 15 minit.

Sila Hubungi
Pusat Maklumat Pelancong Langkawi


Telefon: +604-966 7789/ 955 7155 


Esok Anum sambung ya

Share:

18 comments:

  1. Salam pagi...
    datang pagi tinggalkan jejak :)
    Tasik dayang bunting...ada juga yang cadangkan nieyl pegi sini..
    supaya di kurniakan anak..hmmm...
    mencuba boleh,tapi nak percaya tu lebih percaya pada rezeki dr Allah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul la tue
      jangan percaya igt setiap apa pun minta pada allah

      Delete
  2. bstnya
    ingat lahi hari tu
    saya ke langkawi
    hujung 2013 saya pegnant. ramai ingt saya ke sini, tpi saya tak pergi pon..

    ReplyDelete
  3. Seronoknya jalan2. Saya tgk bot pun rasa nak muntah... mabuk laut.. huhuhu

    ReplyDelete
  4. Seronoknya jalan2. Saya tgk bot pun rasa nak muntah... mabuk laut.. huhuhu

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

♥Google+ Followers ♥

Flickr Gallery

✿YANG RAJIN KOMEN✿

Find us on facebook

Popular Posts

Salam Aidilfitri

Salam Aidilfitri
Tangan dihulur maaf dipinta, Erat hubungan sesama kita, Semoga gembira di hari yang mulia ini, Salah dan silap harap dimaafkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin.

Qudut & Anum

Qudut & Anum