Campaigns

Jan 8, 2016

Holiday @ Ipoh Perak 2015 Part 7

Assalamualaikum semua
cepat je masa berlalu dah masuk hari Jumaat ya
Ok sambung lagi entry semalam ya
Hari ini perjalanan kami di teruskan dengan xpdc Gua Tempurung
Gua Tempurung menawarkan 4 jenis tour yang boleh dipilih oleh pengunjung, 2 dry tour (tak mencabar) dan 2 wet tour (confirm lenjun ok!..).  
Gua Tempurung yang berusia lebih 400 juta tahun itu adalah yang terbesar di Perak, manakala trek guanya sejauh 1.9 kilometer sehala. 
Terdapat lima kubah yang besar di sini dan dari situlah nama gua ini diambil disebabkan kubahnya yang kelihatan seperti bawah tempurung kelapa.
Keselamatan mesti diutamakan sebelum memulakan apa2 aktiviti
sesampai sahaja di kaunter perasaan kecewa muncul disebabkan Gua Tempurung tutup sehingga bulan April 2016 atas alasan ada pengambaran filem . argggggggggg kecewanya
So memandangkan kami x dapat nak masuk kami hanya dibenarkan berjalan di kawasan luar gua shj.
X pe la kat kawasan luar pun jadi la, cuma perasaan hampa sebab mereka tutup tanpa sebarang notis di portal mereka.. ermmmmmmmmm
Dapat la bergambar sekadar kenangan ya
 Hubby la mula bangun pagi dah semangat nak meneroka gua ini...
Tak ada rezeki kami la nie kan
Kami akan datang lain masa dan waktu ya.
Ingatkan kami sahaja yang x tau, rupanya ramai pengunjung yang datang utk meneroka gua ini pulang dengan perasaan hampa :(
Untuk memuaskan hati kami jom bergambar 
Cantik kan view dari luar gua
ini dah kenapa !!!
Suasana yang nyaman berada di tepi sungai
 Syoknya kalau dapat santai2
Korang boleh zoom gambar utk maklumat lanjut ya
Setelah puas bergambar kami meneruskan perjalanan kami ke tempat lain pula
Ok untuk details Anum sertakan alamat utk korang lawati ya

Gua Tempurung

Pusat Pelancongan Gua Tempurung, 

31600 Gopeng, 
Perak Darul Ridzuan, Malaysia.
Contact No:

Ayu +6017 527 1926

Pn Sharifah +6012 529 2426
Shahril +6012 554 9830



Jangan lupa hubungi mereka sebelum berkunjung ke sini, mana la tau nanti sampai2 tutup plak kan
Ok nanti petang Anum sambung lagi ya
Share:

10 comments:

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Socialize

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

Labels