Campaigns

Dec 19, 2013

SPONTANEOUS THURSDAY #74

Berita kes menang saman mahkamah Rebbeca Islam terhadap pengarah, 
Erma Fatima menjadi topik hangat baru-baru ini. 
Kisah bermula apabila Erma Fatima yang bertindak membayar 
denda sebanyak RM11,200 kepada Rebbeca dalam bentuk 5 sen serta senaskah Al-Quran.
Rebecca bertindak membuat laporan akhbar mengenai tindakan yang dilakukan Erma sebagai suatu cara yang tidak patut dan ada unsur tidak puas hati dengan kekalahannya di mahkamah, tempoh hari.
Kemudian, melalui laman peribadi Insta milik Erma, dia telah memuat naik beberapa 
keping gambar dengan satu sindiran buat Rebecca yang 
sengaja mensensasikan bayaran denda berupa syiling 5 sen dan senaskah Al-Quran.  
Apakah kesudahan perang antara Erma Fatima dan Rebecca Islam ini, 
apakah pendapat anda mengenai kes ini? Sila nyatakan di ruang komen di bawah.


Share:

45 comments:

  1. Pagi Anum!!
    Susah nak komen perangai artis ni, tak tahu sapa yang benar dan salah...tapi apa-apapun harap ianya dapat diselesaikan dengan baik.

    ReplyDelete
  2. xtau apa yang jadi antara dorang..may b rebecca ada wat benda yang erma xsuka, then dia xnak la byr..bila terpaksa byr tu yang dia buat cara macam tu..rebecca pun satu..ditolaknya AlQuran tu skali..sadis..

    ReplyDelete
  3. kan rebecca x ambik duit tu utk dia tp dia sedekah utk mangsa2 banjir x silap.. so dia sj yg tahu...

    ReplyDelete
  4. Dalila & Nureen: hanya mereka yang tahu kan

    ReplyDelete
  5. Selamat Pagi..
    isu yg boleh wat nieyl tergelak n geleng kepala aje..no komen laaa..:)

    ReplyDelete
  6. selamat pagi anum..hmm entahlah..x tau nak komen camner sapa yg betoi sapa yg salah...

    ReplyDelete
  7. mcm2 hal =)

    p/s: tq anum sudi jd sponsor.. minta emel anum boleh? yui akan emel detail ga =)

    ReplyDelete
  8. nuyui: ok bleh emel anum
    satanic.soap@gmail.com

    ReplyDelete
  9. Sebenarnha akk tatau apa punca sampai saman menyamam ni.... Gaduh2 ni tak bestla.... Memasing da tua...

    ReplyDelete
  10. urmm... artis ni macam2.. masing2 dgn egonye

    ReplyDelete
  11. Macam2 depa nie.. sama2 tak nak mengalah.. hehehe

    ReplyDelete
  12. erm! ada2 je kan artis ni..harapnya depa akan berbaik jg suatu hari nti..kan anum?? :)

    ReplyDelete
  13. siggh tghari

    eh psl apa ye kes Erma n Rebecca ni..
    tk tahu pon..

    hrp2 dpt dorang settle ye..sesama islam ye dak.

    ReplyDelete
  14. masing masing nak tunjuk ego. kalau di lunturkan sikit ego tu kan ke manis...

    ReplyDelete
  15. kita tak payah pening kepala fikir sapa benar sapa salah.. nanti tiba2jer diaorang berbaik2 cam takder per terjadi... diaorangkan pelakon, bab ginipun berlakon gakker...

    ReplyDelete
  16. Macam2 kisah retis ni. Apa masalah dorang sebenarnya yer.

    ReplyDelete
  17. banyaknyer 5 sen.. tak nak kasi saya je.. Hihi..

    ReplyDelete
  18. Zura, Cho, Fiza & Firdaus: hahaha tue la macam2 kisah

    ReplyDelete
  19. Aduyaiiii takut baca erma tulis kt rebecca Allah

    ReplyDelete
  20. kalau saya takde hal, pegi je bank and just tukar. hehe

    tapi kita pon taktau la kan apa yg sebenarnya dah jadi. so I choose, don't judge. :)

    ReplyDelete
  21. no komen la pasal kes ni..huhu..jawapan cliche artis..huhu

    ReplyDelete
  22. tak habih2 diorg nih.. sabo jerla

    ReplyDelete
  23. Umi,Maicher, Cheq, Azhafizah,Mysha & Knor: tue la kan dunia artis macam2

    ReplyDelete
  24. mereka kan pelakon dan pengarah hebat. hnya mrka yg tahu sapa salah sapa benar.
    kita yg tgk ni, layan kan je.. sbb x kacau hidup kita.. hihi

    morning akak. apa yg penting kita jgn ego
    in shaa Allah

    ReplyDelete
  25. moga semuanyer kembali jernih semula ni, dunia ni kecik aje !

    ReplyDelete
  26. Sensasi ni tapi xtahu hujung pangkal cite ni...adoii

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Socialize

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

Labels