Campaigns

Nov 28, 2013

# SPONTANEOUS

SPONTANEOUS THURSDAY #71

Desas-desus mengenai status Awie yang kononnya telah diisytiharkan muflis kini menjadi perbualan hangat orang ramai. Ada yang menyatakan ia sekadar khabar angin, namun ada yang yang beranggapan Awie benar-benar muflis. Apa pun Anum tertarik dengan pendapat Awie mengenai perkara ini. Memang sempoi sungguh Awie.
Bagi Awie, dakwaan tersebut bukan perkara penting kerana ia adalah lumrah dan banyak berlaku kepada sesiapa pun termasuk golongan kerabat dan VIP. Muflis atau tidak, ia tidak menyusahkan dan memberi masalah kepada sesiapa. Kata Awie:-
Muflis atau tak, saya tak ganggu orang bukan? Asalkan tak ganggu orang, saya rasa ia tak patut jadi masalah kepada sesiapa pun.
Kalau benar saya muflis, kenapa? Kalau pun betul, bukan saya seorang saja. Ramai lagi orang di luar sana yang muflis. Golongan kerabat dan VIP pun ramai yang muflis.
Ada seorang kerabat diraja ini juga bankrap tapi apa masalahnya kepada orang ramai? Pada saya asalkan benda itu tak kacau orang, tak perlulah nak kacau hidup saya.
Betul juga kata Awie tue kan? Yang terasa kepayahan pun adalah keluarga dan sanak saudara Awie. Namun biasalah, kalau dah namanya selebriti, semua benda orang nak ambil tahu. Apabila ditanya mengenai dakwaan memindahkan aset miliknya kepada isteri, Awie menjawab:-
Kalau pun saya pindahkan harta atau apa saja pada mereka, itu hak saya. Mereka adalah isteri dan anak-anak saya, keluarga saya sendiri.
Kalau saya mati nanti, harta yang ada itu untuk mereka juga. Jadi apa masalahnya? Biarlah orang nak cakap apa saja.
Betul juga kata Awie nie kan? Kalau tak bagi harta kepada isteri dan anak-anak, nak bagi kepada siapa lagi? Merekalah penyambung dan waris yang paling dekat dengan diri kita. Takkan tiba-tiba Awie nak bagi harta dia kat Anum pula kan? Hehehe. Apa pun, muflis atau tidak, semoga Awie berbahagia hidup di samping keluarga tercinta. Tak gitu?

41 comments:

  1. inilah dunia artis..apa terjadi pun orang tetap cakap..nak jadi retis kena lebihkan bersabar..kann.

    ReplyDelete
  2. xkiralah muflis ke tak..album menakluk kosmos bila nak keluar agaknya

    ReplyDelete
  3. Azhafizah & Redza: ye la kan macam2 pandangan orang nie

    ReplyDelete
  4. Betul lah kata Awie tu..
    dia muflis ke tak bukannya dia kacau hidup org...hehe

    ReplyDelete
  5. bila dh jadi artis ni biasala..sume mende jadi perhatian..

    ReplyDelete
  6. hmmm kalo dah jadi retis kan... ada je menda2 yg org nak bz body kan..kan

    ReplyDelete
  7. biar muflis di dunia jgn muflis di sana ye awie.

    ReplyDelete
  8. muflis x bayar hutang ajer..tapi duit dia sebenarnya banyak kot

    ReplyDelete
  9. betul2.. dia susah tak kacau orang pun.. orang je sibuk nak amik tau hal dia sebab dia selebrati.. cuba kalau dia hanya orang biasa macam kita.. ;)

    ReplyDelete
  10. Aiza: ye la kan x de siape nak amik tahu , itu la beza artis ek

    ReplyDelete
  11. awie2...ni kwn suami knor...

    lama tak jumpa...berkurun dah..

    ReplyDelete
  12. awie2...ni kwn suami knor...

    lama tak jumpa...berkurun dah..

    ReplyDelete
  13. so, mind our own business lah kan hehehe

    ReplyDelete
  14. macam mana ek seseorang itu dikira sebagai muflis

    ReplyDelete
  15. ramai member saya muflis sebab kesilapan di masa lalu tapi akhirnya lebih berjaya dari saya...

    ReplyDelete
  16. skang ade lgi ...amy search pun diisytiharkan muflis... ntah laa...

    ReplyDelete
  17. Haritu Amy Search muflis, ni Awie pulak ye?...

    p/s : Lama sy tak singgah blog Cik Anum ;p

    ReplyDelete
  18. assalamualaikum anum..hidup sebagai artis mmg mcm ni sentiasa ada saja cerita tentang mereka...:)

    ReplyDelete
  19. assalamualaikum anum..hidup sebagai artis mmg mcm ni sentiasa ada saja cerita tentang mereka...:)

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum anum..hidup sebagai artis mmg mcm ni sentiasa ada saja cerita tentang mereka...:)

    ReplyDelete
  21. hidup artis memang tak lepas dari buah mulut orang

    ReplyDelete
  22. tq sebab selalu sudi datang ke blog akak, akak la ni buzy je ni br sempat nak jalan2...

    yuppp,.. dengar kata amy pun muflis.. kekadang arti ni pun mentang2 public figure, sampai kisah 'dalam kelambu' pun nak dihebohkan, p bio la dia...

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Don't Judge A Book By Its Cover

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

✿YANG RAJIN KOMEN✿

♥ Peminat Anum♥

Labels

Follow Us @ anumkhairil.blogspot.my/