Campaigns

Sep 13, 2013

Ombak Sungai Qiantang menghanyutkan pelancong

Assalamualaikum semua
Salam di pagi Jumaat yang indah ini
Ok hari ini Anum nak share gambar2 Ombak Sungai Qiantang
yang menghanyutkan pelancong di china
 01
 02
 03
 04
 05
Sungai Qiantang, selanjur dari barat ke Teluk Hangzhou, 
dikenali kerana fenomena luarbiasa pasang surut, 
yang disebabkan oleh air pasang yang bergegas
 memasuki ke dalam sungai dari teluk. Air pasang ini umumnya bergerak 
melebihi 10 meter tinggi. Ia amat berbahaya tetapi juga mewujudkan 
keaddan yang menakjubkan! 

Setiap tahun, banyak orang 
daripada dalam dan luar negara datang menyaksikan keajaiban 
alam semula jadi ini, dan di Hangzhou, rakyat yang hidup Sekitar 
Sungai Qiantang akan mengadakan pelbagai aktiviti untuk 
meraikan 'Tide Antarabangsa Watching Festival', yang bermula 
dari 16 Ogos dalam Kalendar Lunar Cina setiap tahun. 

*Entry Auto -Publish

Anum bercuti hari ini :)




Share:

31 comments:

  1. Ngeri tengo ombak besar tu....
    Selamat bercuti anum !

    ReplyDelete
  2. tuler namanya kesusahan juga boleh menjadi sumber rezeki..

    ReplyDelete
  3. selamat bercuti anum...teruk jugak kena hayut dek ombak ni

    ReplyDelete
  4. salam jumaat...
    takutnya tengok ombak ni.

    ReplyDelete
  5. pujuk le cam no pun tak kan akak bawak anak anak main ombak ni. tak akn okey..

    sangat sangat bahaya.

    ReplyDelete
  6. seram nengok pic2 ni Anum..isk! bencana dtg tak dijangka...:(

    ReplyDelete
  7. nauzubillah... dasyat betol..seram tgk..

    ReplyDelete
  8. As salam Anum,

    Ngerinye! Uish... ade jugak yg nak tonton dah tau bahaya...

    ReplyDelete
  9. subhanallah! dahsyatnyer...huhu...

    siap jadi tontonan pula...huhu..tak pham

    ReplyDelete
  10. Menakutkan tengok ombak deras macam ni. Nak laripun tak sempat.

    ReplyDelete
  11. Subhanallah...

    ngeri pulak tengok!

    btw, selamat hari malaysia dari jaakechik!

    ReplyDelete
  12. Keadaan mcm tu pun masih nk buat festival...

    ReplyDelete
  13. subhanallah... kuat betul ombak tu...

    ReplyDelete
  14. Hainom: tue la sabar je la
    Nora: kuat kan

    ReplyDelete
  15. masa tu diorg sdg berfestival ke...... mmg btul2 di timpa musibah?

    ReplyDelete
  16. CM: x memang diaorang jadikan festival

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Socialize

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

Labels