Campaigns

Jul 12, 2013

Datuk Siti Nurhaliza Rancang Ambil Anak Angkat

Tersentuh dengan keadaan dan situasi di Palestin yang sentiasa bergolak, penyanyi popular iaitu Datuk Siti Nurhaliza menyuarakan hasratnya untuk mengambil anak angkat dari negara itu. Tujuan penyanyi ini adalah untuk meringankan beban penduduk di negara itu yang tak henti-henti ditindas oleh Zionis.

Menerusi laporan mStar Online semalam, perkara ini bakal dibincangkan oleh Siti Nurhaliza bersama suaminya, Datuk K.

“Saya baru diberitahu tadi tentang proses tersebut, Insyaallah nanti saya akan berbincang dengan suami tentang perkara itu.”

Siti turut menjelaskan proses pengambilan anak angkat dari Palestin juga mempunyai syarat tersendiri.

“Ya… saya telah dimaklumkan proses bagaimana untuk membantu mereka, iaitu salah satunya adalah dengan mengambil anak angkat. Namun, kita tidak boleh membawa mereka keluar dari negara tersebut kecuali membiayai kos sara hidup mereka di sana.”

Dalam pada itu, Datuk Siti Nurhaliza telah menerima Anugerah Kemanusiaan daripada Majis Perundingan Islam Malaysia (Mapim) kerana menyokong usaha organisasi tersebut dalam membantu masyarakat Palestin.

Terharu sungguh dengan niat murni Siti Nurhaliza. Diharapkan selepas ini lebih ramai pihak yang berkemampuan tampil membantu golongan yang ditindas.



Share:

53 comments:

  1. Syawal: ye la kan
    Anna: amin
    Nuyui: amin

    ReplyDelete
  2. Nureen: semoga mendapat rahmatnya
    Izan: amin

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, murni sungguh usaha CT..

    ReplyDelete
  4. moga2 pasni rezeki siti dpt anak.huhu

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah...bagus niat Datuk CT nak menolong sesama saudara muslim kita..moga dipermudahkan..:)

    ReplyDelete
  6. aah..saya ada tengok berita kat astro. Bgaus niat dia kan..=)

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah..

    yg berkemampuan mcm siti dpt la mmbtu kan...

    semoga dpt meringankn beban..

    ReplyDelete
  8. salam ramadhan anum... lama tak jenguk sini...

    hope ada rezeki anak sendiri pas ambik anak angkat... :)

    ReplyDelete
  9. baguslah kalau niat dier ikhlas kan !

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah, semoga hasrat Siti di makbulkan oleh Allah, perkara yang baik .. :)

    ReplyDelete
  11. semoga semuanya berjalan dengan lancar

    ReplyDelete
  12. Wantie: amin
    Diana: bagus kan
    Dwaty: insyaallah ada kan lepas nie

    ReplyDelete
  13. KA: ye la semoga allah berkati dia
    Nisah: amin
    Isabel: amin

    ReplyDelete
  14. kalo betul, mudah-mudahan dipermudahkan... ;)

    ReplyDelete
  15. mulia sungguh hati Dato Siti kan...

    ReplyDelete
  16. elok le tu...nti dpt anak sendiri..manalah tahukan..rezeki

    ReplyDelete
  17. xboleh bawa kuar budak tu.. huhu

    ReplyDelete
  18. semoga niat murni Datuk Siti dirahmati olehNya.

    ReplyDelete
  19. Salam Ramadhan Anum... semoga niat yg baik dipermudahkan...

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum anum...semoga ada hikmahnya bila dah ada anak angkat nanti...:)

    ReplyDelete
  21. Alhmdulillah....niat yg murni dan semoga dipermudahkan nanti...

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah. .semoga niat murni dato ct nih akan menjadi ikutan semua..manalah tau bke dh mik ank angkat nih dato ct de rezki timang ank sndri

    ReplyDelete
  23. semoga dipermudahkan urusan dat siti

    selamat berpuasa anum

    ReplyDelete
  24. jemput join contest PM yer...:)

    http://www.papamifz.com/2013/07/contest-review-blog-papamifz-com.html

    ReplyDelete
  25. klu xde rezeki kan.

    http://www.nurfuzie.com/2013/07/please-la-stop-guna-bahasa-begini.html

    ReplyDelete
  26. Papa: ye la kan
    Knor: betul2
    Hana: nape ek?
    Pakcik: amin
    Hainom: great kan
    Marya: salam sis
    Mas: betul2

    ReplyDelete
  27. Atiey: thanks
    Mulut: amin
    Mimi: ye la kan kebaikan dibalas baik
    Qaseh: thanks
    Papa: baiklah
    Eitan: ooo

    ReplyDelete
  28. alahai moga dipermudahkan segalanya...

    ReplyDelete
  29. alhamdulillah...beruntung anak itu

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum