Campaigns

May 21, 2013

Kubur Islam terbesar di dunia, Wadi Al-Salaam, Iraq

Assalamualaikum semua

Wadi Al-Salaam merupakan tanah perkuburan 
orang Islam yang terbesar di dunia. Ia terletak di kota suci Najaf, Iraq. 
Tanah perkuburan ini mempunyai keluasan 
sebesar 1485.5 ekar yang mengandungi berjuta-juta kubur. 
Berita difahamkan bahawa tanah perkuburan 
ini sudah beroperasi sejak 1,400 tahun dahulu!
 01
 02
 03
 04
05

Share:

44 comments:

  1. wallahwa'lam.. besarnya tanah perkuburan ni..

    ReplyDelete
  2. 1st time tengok kawasan perkuburan yang sangat besar dan luassss..

    ReplyDelete
  3. mmg luas sgt .. tq share this yer

    ReplyDelete
  4. luasnya kawasan kubur...1st time tau nih..

    ReplyDelete
  5. Luas nya tanah perkuburan ni sis..
    yg kat Mekah tu sllu juga tgk di tv..mmg luas ..

    ReplyDelete
  6. besar dan luas. kalau nak mencari tu jenuh.

    ReplyDelete
  7. memang besar....tq sharing info ni :D

    ReplyDelete
  8. subhanallah, al-fatihah buat mereka semua...

    ReplyDelete
  9. Redza: hehehe
    Isabel: tau x pe
    Hafrizah: besar kan

    ReplyDelete
  10. Pinky: sama la sis
    KA: most welcome
    Nuyui: betul2

    ReplyDelete
  11. Deqla: sama le
    Puan Bui: luas kan
    Atiey: tue la kat oversea je ada mcm ni
    Nora: betul2

    ReplyDelete
  12. Wantie: tau x pe
    Mia: most welcome
    Mas: amin

    ReplyDelete
  13. memang besar...

    sy jawab pertanyaan awk kat komen...sy dah lunch pun

    ReplyDelete
  14. hebatnya..luas
    satu pokok pun tak ada ye..

    ReplyDelete
  15. pertama kali tgk tanah perkuburan terbsr ni...

    thks sharing..

    ReplyDelete
  16. Ya Allah... Cik Hanum, bayangkan kita ada sorg2 kat situ...siang2 pun bley takut!!!...

    ReplyDelete
  17. dah macam kawasan perumahan pulak. huhuuu

    luas betul tempat ni kan kak. :)

    ReplyDelete
  18. subhanallah....psti ada rmai yg syahid disitu.

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Socialize

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

Labels