Campaigns

Mar 26, 2013

Kanak-kanak 8 tahun kahwini ibu anak lima

Assalamualaikum semua
Hari ini Anum baru masuk keja
Esok cuti lagi sebab nak siapkan keja sekolah anum
Ok jom kita layan gambar2 nie ok
 Seorang kanak-kanak yang berusia lapan tahun bernama 
Sanele Masilela telah mengahwini seorang ibu anak lima, 
Helen Shabangu berusia 61 tahun kerana dipesan oleh nenek moyang-nye.
 Ibu kepada Sanele berkata, perkahwinan ini adalah yang pertama 
berlaku dalam keluarganya sambil memberitahu bahawa 
nama anaknye itu diberi sempena nama atuknya. 
Sebelum moyangnya meninggal dunia, 
dia telah berpesan pada ibu Sanele supaya anaknya itu berkahwin. 
 Maka kerana dek takut balasan yang akan ditimpa jika tidak laksanakan. 
ibu Sanele telah mengahwinkan anaknya.
 Sanele memilih ibu anak lima ini kerana dia cintanya dan berjanji akan 
belajar rajin-rajin dan berusaha keras supaya apabila 
dia dewasa nanti dia boleh mengahwini gadis sebayanya. 
 Macam2 kan dunia sekarang nie...
:)

Share:

39 comments:

  1. errkkkkkkkk...tersedak ahkak..

    ReplyDelete
  2. hakhak..tak tercapai akalmu nak memikirkan niha...hehe

    ReplyDelete
  3. hohoho..xtau nk ckp ape. mcm2 perkara di luar jangkaan kita telah berlaku

    ReplyDelete
  4. Pen: hehehe
    Halimaton: tue la dia dunia2
    Sue: betul tue

    ReplyDelete
  5. Kamsiah: ada sebab ia terjadi kan
    Al Kisah: ermmmmmmmmmm

    ReplyDelete
  6. singgah di sini..:)
    mcm2 skrg nie...

    ReplyDelete
  7. siap comolot lagi tu..haduhaiii!

    ReplyDelete
  8. Tirana: w'salam
    Nieyl: thanks
    Nea: hehee

    ReplyDelete
  9. ada dgr dlm radio hari tu... mmmmm
    mcm2 lah

    ReplyDelete
  10. Redza: hehehe
    Nureen: tue la kan sis

    ReplyDelete
  11. aduhai buleh mimpi ngerikk ni hehehe

    ReplyDelete
  12. ntah le. menurut kata budak tu kalau dia tak kawin ngan perempuan tu hidup keluarganya akan di timpa bala.

    Ni bala apa pulak la yang nak mai.. hehehehehe..

    Sian pualk tengok budak tu.

    ReplyDelete
  13. Bitt: tau x pe
    iieta: hahahaha
    Knor: hehe

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Selamat bekerja anum. Heeee. Nina in mood olidayyyy... :)

    ReplyDelete
  16. klakar ada, sedih pn ada.. hehe..
    mcm2 hal la diorg ni.. xmasal je bdk kne kawen ngn org tua.. baligh pn belom agknye bdk tu.. heheh

    ReplyDelete
  17. perghhhh....klau kt malaysia ni dah kena sebat.

    kay anum, selamat buat keje sekolah

    ReplyDelete
  18. sweetnya...begini la bru gentleman

    ReplyDelete
  19. erm! ndak tau lah... ada2 je dunia ni..hehe:)

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum anum...budak tu bergambar mcm x rela jer...;)

    ReplyDelete
  21. Amanina: betul2
    Atiey: macam2
    Ma: kena paksa tue

    ReplyDelete
  22. ???? tiba-tiba kesian kat budak tu... hihi

    ReplyDelete
  23. tak masuk akal betullah diaorang ni!

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Socialize

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

Labels