Campaigns

Feb 22, 2013

# Sharing # Suka-suka

SERAM GILER BEB..

Assalamualaikum semua
Hari ini Anum nak share ceta ...
Jom bacaaaaaaaaa

sebab sebab penjara pudu ditutup.....
Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur
di suatu ketika dulu. Hanya
boleh disebarkan pada orang2
tertentu sahaja...

Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu
pernah diceritakan bahawa terdapat
satu bilik dipanggil 'Bilik
Terakhir'. Dibilik inilah seringnya
berlaku kejadian pelik sejak Penjara
Pudu ditutup.

Dinamakan 'BILIK
TERAKHIR ' adalah kerana dulu ia
merupakan bilik kediaman terkahir
bagi si pesalah jenayah berat
sebelum menjalani hukuman gantung
sampai
mati pada keesokan harinya dibilik
gantung.

Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah
dikatakan akan meratap,menangis,
menjerit, bercakap seorang diri dan
berbagai lagi perlakuan kerana
menyesali kesalahan mereka yang
lalu. Mereka menjadi begitu kerana
dikatakan tidak kuat semangat
menghadapi maut keesokan harinya yang
telah diketahui mereka.

Menurut kata
warden-warden yang masih ada di
Penjara Pudu sewaktu proses
pengosongan Penjara Pudu dijalankan,
mereka sering terdengar suar a-suara
sayu meminta tolong, suara orang
menangis dan bermacam-macam lagi
dari Bilik Terakhir tesebut.

Tak kurang juga ada diantara warden yang
terlihat seekor kambing hitam
sering masuk menembusi pintu bilik
itu tanpa dibuka dan kemudian tidak
pula kelihatan kambing keluar semula.

Ramai bomoh dan pawang yang
dipanggil bagi memulihkan bilik
tersebut
mengatakan bahawa suara-suara yang
sering kedengaran diwaktu malam
dari Bilik Terakhir itu adalah
akibat roh-roh pesalah yang mati ditali
gantung tersebut tidak tenteram
kerana mati mereka ditali gantung.

Nak dijadikan cerita pada suatu
malam Jumaat ketika hujan
renyai-renyai seorang warden telah
ditugaskan mengawal kawasan yang
berhampiran dengan 'Bilik Terakhir'
itu. Ketika sedang berkawal
kira-kira lebih kurang pukul 01:00
pagi beliau terdengar seperti tapak
kaki sedang berlari-lari berhampiran
bilik tersebut.

Ia cuba beranikan diri untuk untuk
melihat apakah bendanya itu.Sedang
ia mengamat-amati maka terlihatlah
dalam kesamaran seekor kambing
hitam sedang menuju kearah Bilik
Terakhir itu lalu lesap begitu saja.
Ia berasa harian bagaimana seekor
kambing boleh ada dikawasan itu?
Oleh kerana ingin tahu ia beranikan
juga diri menghampiri Bilik
Terakhir itu.

Alangkah terperanjatnya mendapati
pintu bilik itu telah bertukar
menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa
gementar, seram serta menggigil
ketakutan namun diberanikan juga
diri memasuki pintu gua yang
samar-samar itu sambil meninjau-
ninjau didalamnya jika terlihat akan
kambing tadi. Apabila apabila sampai
je kedalam gua tersebut alangkah
terperanjatnya ia bila didapati
banyak harta karun dalamnya. Ia cuba
mengambil harta itu tetapi tiba-tiba
hilang dari pandangan lalu
menjelmalah satu lembaga yang
mengerikan seraya berkata,

^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^^
^
^
^
^
^
^
^
^^
^
'Heyyyyyy manusiaaa. Jangan awak
sentuh harta itu. Hartaaaa itu bukan
kauuu yang punyaaaa ' ' Ahmaaaaaad
Albab yang punyaaaaaa ' Ha Ha Ha Ha
Ha ' Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yang
punyaaaaaa ... '


udah tuuuuuuuuu.. ...... peeee buat keja........ ......... .....


Tahniah kerana minat membaca.



59 comments:

  1. huwaaaaa...tipah tertipu bang!!!ahahaaaa...

    ReplyDelete
  2. hahaha....padan muka sapa suruh baca...

    ReplyDelete
  3. heheh...
    lain kali sebelum baca perabis scroll ending nya dulu supaya tak tertipu..ekekekke

    ReplyDelete
  4. hahahaha~pagi2 nak kena kelentong..haha~

    ReplyDelete
  5. muahahahahaha... dah pernah terbaca kat dalam fb.....


    mula2 excited dah baca....

    ReplyDelete
  6. ehe...mujur akak pernah terbaca dlm fb...heheeh

    ReplyDelete
  7. Pandai jugak rupanya Anum buat lawak..hehe

    ReplyDelete
  8. ala ingatkan tadi der gambar anum gi melawat bilik terakhirtu.. boleh melawat tak num???

    ReplyDelete
  9. Mr.Eady: hahahah
    Syawal: jgn marah naaaaaaa
    Mia: hahahhahha

    ReplyDelete
  10. Diana: hehehe
    Nuyui: apa daaaaaaaaaa
    Nieyl: hehehe gurau2 jumaat

    ReplyDelete
  11. hehheee.... baca smpi tang harta karun tue mcm dh bleh tangkap :P

    ReplyDelete
  12. nasib baik dah pernah baca...akekekkeke

    ReplyDelete
  13. cisss...pepagi dah kena tipu... hihi... terbaik la anum!

    ReplyDelete
  14. atiey: hehehe
    NMO2: jgn marah
    Cinta: hehe

    ReplyDelete
  15. waalaikumsalam sis anum
    Nak kena sis anum ni,
    Nanti kau sis ta jentik hidung tu.hehe

    ReplyDelete
  16. mula mula memang seram habis .. last last den terkono.. ahmad albab ye.. hihii

    ReplyDelete
  17. HAHAHA..SABAR JERLAH SBB DH TERTIPUUUUU

    ReplyDelete
  18. hahaa. adoii. sabar je lah kan. :D

    ReplyDelete
  19. alahai..siannya..tipah tertipu.. :D

    singgah ahad.selamat berhujung minggu :D

    ReplyDelete
  20. hahaha... singgah petng wekend nie..

    ReplyDelete
  21. alahai...igtkan btul la tdai, pnya kusyuk dk baca :)

    ReplyDelete
  22. asslaamualaikum anum...hehehehe mmg kena tipu ...:)

    ReplyDelete
  23. heheeh sabo je lah... gigit kanggg

    ReplyDelete
  24. hahahaha....tapikannn...betul ke bilik terakhir tu berhantu. kan bagi pesalahnyg beragama islam, akan ada seorg ulama yg akan mengajar pesalah tu mengucap sebelum pesalahntu ke tali gantung.

    CiM teringin sangat nak tidur kat penjara. haritu masa penjara johirnada buat program, CiM tak dpt joint sbb terkena hari exam. huhuhuhu.....

    ReplyDelete
  25. cinta: la ye ke.. sayang kan x dpt join

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Don't Judge A Book By Its Cover

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

✿YANG RAJIN KOMEN✿

♥ Peminat Anum♥

Labels

Follow Us @ anumkhairil.blogspot.my/