Campaigns

Feb 25, 2013

S A H A B A T

Assalamualaikum....
….S.A.H.A.B.A.T....

Bukan "1"
…tapi berjuta...

Bukan untuk diguna
…tapi untuk dijaga...

Bukan untuk dimusuhi
…tapi untuk disayangi...

Bukan untuk sementara
…tapi untuk selamanya...

Bukan untuk dilupakan
…tapi untuk diingati...

Bukan untuk ditingalkan
…tapi untuk dirindui...

Bukan hanya disini
…tapi dimana-mana...

Bukan setakat ini
…tapi hingga ke hujung nyawa...
Bacalah...  

1)    kawan tu bkn mcm main FUTSAL. 
      Mula-mula kejar.. dah dapat sepak.. 

2)    kawan tu bkn mcm main SKATE. 
      Mula-mula gosok..lepas tu pijak... 

3)    kawan tu bkn mcm main RAGBI. 
      Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang.. 

4)    kawan tu bknnya mcm PAMPERS.. 
      dah pakai, buang.. 

5)    kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS. 
      Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai. 

6)    kawan tu bkn mcm PELANGI.

Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul.. 

7)    kawan tu bkn mcm KERETA. 
      Rosak skit,jual.. ambik kereta baru.. 

8)    kawan tu bkn mcm CHIPSMORE.. 
      kejap ade kejap takde.. 

9)    kawan tu bkn mcm BANK. 
      Bila dah takde duit,pegi kat sana ambik. 

10)  lagi.....kawan tu mcm ape ye???? 
     Haa.. kawan tu mcm AWAK LA. . 
     bila saya hantar msg, 
      awak akan baca msg saya dgn teliti sampai habis. 

Walau ape pun tanggapan org tentang kawan.. 
bagi saya, kawan tu penting. 

Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, 
sedih, berduka dan sebagainya. 

Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat 
diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara. 

Yang penting, seorang kawan akan sentiasa
 menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya.. :)    



Share:

53 comments:

  1. Hola Zakiah Anum!

    Happy Monday! Have a great one k! :))

    ReplyDelete
  2. assalam anum..satu bonus bila kita dapat kawan yang baik kan..yang jujur
    jika ada yang salah ditegur..bukan diumpat dibelakang kita

    ReplyDelete
  3. berkawan biar seribu..berkasih biar satu

    ReplyDelete
  4. betul..betul...
    singgah pagi..:)

    ReplyDelete
  5. setuju!
    tapi susah nak cari kawan yg bergelar sahabat dan teman sejati.
    ramai kawan yg tikam dari belakang dan makan kawan

    ReplyDelete
  6. uwaaaa kawan2 kesayangan~~
    i heart u ketat2....

    ReplyDelete
  7. Betul2..setuju!..
    kawan amat penting dlm kehidupan..
    Tiada kawan, hidup tak meriah dan ceria..sy syg kawan2 sy..:)

    ReplyDelete
  8. salam monday, anum

    rindu sahabat² saya uhuhhuuu...

    ReplyDelete
  9. as salam, memang betul sangat-sangat.

    ReplyDelete
  10. senyum bila baca :)
    anum, nureen suka tulisan yg lama lg senang nk baca :)

    ReplyDelete
  11. Wina: hehehe salam
    Nor: w'salam
    Nureen: ye ke,, hehe

    ReplyDelete
  12. alahai sweetnya... coretan utk sahabat dunia akhiratkan Num...

    ReplyDelete
  13. sahabat yang sentiasa berada di samping kita ketika susah dan senang tue yang susah nak dicari.

    ReplyDelete
  14. KA: hehe
    Pelangi: betul tue
    Mrs.Eady: yezaaaaaa

    ReplyDelete
  15. beruntung sgt selama ni sbb dapat sahabat yang baik2...

    ReplyDelete
  16. sunyi nya hidup tanpa kawan. Salam singgah.

    ReplyDelete
  17. Moga kita selalu dikurniakan sahabat2 sejati :))

    ReplyDelete
  18. Liya: thanks
    Papa: salam bro
    Mas: yessssssssssss

    ReplyDelete
  19. bersahabat untuk selamanya. bukan sekadar waktu bersuka-suka, waktu duka dikongsi bersama, itulah sahabat yg bersama kita di syurga

    ReplyDelete
  20. bertuahlah jika mempunyai sahabat seperti itu...yg benar2 menjaga erti persahabatan..

    ReplyDelete
  21. setuju.

    sahabat sejati adalah yg boleh kongsi suka dan duka kita

    ReplyDelete
  22. Kamsiah: betul tue susah nak dapat dah kan
    Wantie: setuju

    ReplyDelete
  23. sahabat.. untuk selamanya.. jom nyanyi lagu upin dan ipintu.

    ReplyDelete
  24. tak banyak kawan..ramai je..teringin nak jumpa kwn sekolah rendah..entah2 dah ada cucu

    ReplyDelete
  25. Knor: hehehe nie kes lama x jumpa la nie

    ReplyDelete
  26. sis anum pekabr.maaf ta lewat dtg.

    ReplyDelete
  27. Fiza: yezaaaaaaaa
    Tirana: is ok baik shj

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Socialize

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

Labels