Campaigns

Dec 17, 2012

Jejantas bulatan untuk pejalan kaki di Lujiazui, China

Assalamualaikum semua
Selamat pagi semua
Ok hari ini nak ajak kawan-kawan
layan gambar jejantas
jom kita layaaaaaaaaaaan
 01
 02
 03
 04
 05
 06
Sekitar tahun lepas, jejantas bulatan buat pejalan kaki telah dibina di bandar Lujiazui, 
China. Jejantas ini dibina bagi mengelakkan 
kesesakan lalu lintas akibat dari pejalan kaki yang 
melintas sesuka hati. Jejantas ini mempunyai eskelator di setiap 
penghubung dan ketinggian 20 meter 
menghubungkan pusat membeli-belah dan kafe, 
stesen transit dan bangunan pejabat. How owsem is dat? 

Share:

61 comments:

  1. wow!!!! boleh berjalan sambil bersenam ni......besarnya jejantas......

    ReplyDelete
  2. ooo begitu ka... kalau ade eskulator lgi tak penat kan... cantikk...

    ReplyDelete
  3. Mia: best kan
    Abah: tue la dia

    ReplyDelete
  4. unik sangat.....tq sudi share.. selamat pagi anum

    ReplyDelete
  5. Kat malaysia tak de lagi macam ni kan Num!

    ReplyDelete
  6. syawal: cantik kan
    intan: selamat pagi
    Hainom: tue la

    ReplyDelete
  7. Ohsem..... Tp klu ada yg masih sanggup bergadai nyawa melintas jalan x tau la nak kata apa lagi

    ReplyDelete
  8. The Malay: tue la kena fk keselamatan

    ReplyDelete
  9. canggih.. canggih .. tapi rasanya berfaedah gak kot..

    ReplyDelete
  10. wahh... cantik!..
    sekali bersenam lah dgn berjalan kaki..:)

    ReplyDelete
  11. Afasz: unik kan
    Atiey: besar budget nie

    ReplyDelete
  12. DS Najib tolong buat kat KL sebijik hihihi

    ReplyDelete
  13. KA: canggih kan
    Redza:plzzzzzzzzzzzzzzz

    ReplyDelete
  14. maszmadi: hehehe
    Lady Ayu: betul2 keselamatan
    Mrs.Eady: huhu

    ReplyDelete
  15. Wow!!! Senngnya.. Tapi if ada dekat Msia adakah rakyat Msia akan gunakan.. Sedangkan yg pendek pun ada yg tak guna..

    ReplyDelete
  16. nmpk besh ni..watla kat malysia ni..hiih.

    ReplyDelete
  17. wah~agak2 nyer la klu die wat kat malaysia nie ok x?hihihi

    ReplyDelete
  18. Nieyl: nak buat ada org nak guna ke

    ReplyDelete
  19. Are_lin: hehehe
    Fiza: mahal nie

    ReplyDelete
  20. Kagum tengok....memang kreatif dan memudahkan pejalan kaki....Kat Malaysia patut ada nih jugak

    ReplyDelete
  21. Mimie: betul tue cuma kat malaysia nie ramai yang x nak gunakan

    ReplyDelete
  22. bestnya, thanx sis doakan ayahku. terima kaseh byk²

    ReplyDelete
  23. woww.... kalo kat malaysia ada camnie... ok gak kan... hehehe

    ReplyDelete
  24. wah.. memang best. kalau escolator buat le besar mana pun. akan ku seberangi jua.

    tambah pulak ada shopping complek.lagi la seronokkkkkkkkkkkkkkk.

    ReplyDelete
  25. Besar dan pjgnya jejantas,tp xpe ada eskelator....

    ReplyDelete
  26. siap ada eskelator...wah unik jejantas mereka yer...

    ReplyDelete
  27. unik jejantas nie.. chantik... besar plak tue..

    ReplyDelete
  28. CER BUAT MCM NI KAT Malaysia...agak2 ada tempat x?

    ReplyDelete
  29. kat key Ell pon nak buat jejantas jugakkk.. tp X bulat tapii.., ahHHkss

    ReplyDelete
  30. bagus kat china memang wajib buat jenjantas...skali kena langgar kereta kat sana semua buat bodo hokeh..

    ReplyDelete
  31. majunya negara luar ni kan... malaysia ni pemimpin dgn rakyatnya selalu bertelagah jeee... rugi kita ni tertinggal ke belakang...

    ReplyDelete
  32. Naza: tue la dia
    Papa: canggih
    Amanina: :)

    ReplyDelete
  33. Rohayu: betul 2
    Suria: tue la mesti x gunakan
    Wak: :)

    ReplyDelete
  34. Bitt: betul tue
    Kazman: kan sangat rugi

    ReplyDelete
  35. assalamualaikum anum...canggih buatan nyer...;)

    ReplyDelete
  36. kalau kat cni,..org malas nak guna jejantas kan..

    ReplyDelete
  37. sangat ohsem..negara kita ni ada jejantas pun org jarang guna

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Socialize

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

Labels