Campaigns

Nov 30, 2012

Not in good mood :(

Assalamualaikum
Seriously aku ini bukan jenis yang suka menceritakan perasaan 
atau masalah aku kepada orang lain mahupun teman rapat, 
entah kenapa..aku rasa benda personal macam ini 
kadang-kadang adalah lebih baik kita simpan sendiri 
kerana pemahaman orang lain mungkin tak sama dengan pemahaman kita...

Tapi ada saja cerita yang aku kongsikan dengan kawan-kawan 
aku dan juga teman yang dikatakan rapat, tapi semua cerita yang 
aku ceritakan aku rasa memang tak menjejaskan aku dan
 aku rasa tiada apa kesan yang buruk kalau aku ceritakan...

Tak semua boleh mendengar masalah kita tapi ramai 
yang membaca masalah orang lain

Tapi mostly cerita dan perasaan yang aku tanggung semuanya 
aku simpan sendiri dan ada juga yang aku ceritakan di sendiri 
kerana aku rasa dengan menulis aku dapat meluahkan 
semuanya dan kadang-kadang penerimaan orang lain 
lebih senang melalui penulisan dari percakapan...

Aku jenis orang yang suka sampaikan dan ceritakan 
masalah atau perasaan aku melalui penulisan dari 
bercakap face to face dengan orang...
melalui penulisan aku rasa penceritaan aku lagi senang, 
tanpa gangguan, boleh menulis semuanya tanpa tersekat-sekat 
melainkan aku malas nak teruskan penulisan...

sekarang memang rasa lemah sangat-sangat 
apa yang mampu aku lakukan hanya mengadu pada Allah
segalanya ku serahkan kepada nya..
begitu berat dan ujian yang diberikan
aku tau Allah tak akan menguji di luar kemampuan hambanya
Doakan aku akan cepat pulih ya


Share:

53 comments:

  1. ANum:
    Moga cepat bangkit... life must go on dear :)..
    sy rasa kita sama lah Anum, sy pun jenis tak suka & tak pandai nak luahkan masalah pd sesiapa.. sllu nya sy pendam sendiri.. paling tidak pun bila dah nangis sorang2 baru lega..:(

    ReplyDelete
  2. apa pun masalah yang anum hadapi...moga anum tabah ye dik...

    you are superwoman what...

    ReplyDelete
  3. lagi kita kuat, lagi bertambah dugaan kita. Allah nak cuba kita, Dia tidak akan bagi dugaan yg kita tidak mampu tanggung. InsyaAllah sinar pasti ada.

    ReplyDelete
  4. sabar ye anum. semoga sentiasa diberikan kekuatan, kesabaran dan semangat utk menempuhi hari2 mendatang. berdoa dan bertawakal pd Allah. mohon petunjuk dariNya. insyaAllah akan dipermudahkan.

    B strong gurl!!

    ReplyDelete
  5. moga anum kuat, allah x kan uji kita kalau kita x kuat nak tanggung... k

    ReplyDelete
  6. sesunggunhnya Dia sedang mngji..sabar ya dear...

    ReplyDelete
  7. Ya..mengadu kpd Allah adalah jalan yg terbaik..tetapi mengadu kpd org yg boleh dipercayai mungkin boleh meringankan beban yg kita tanggung.

    ReplyDelete
  8. alahai knp ni? sabar & byk berdoa ye..insyallah everything will be fine

    ReplyDelete
  9. Napa sedih2 nih. Semoga tabah yer sis. Apa pon masalah, mungkin ada hikmah di sebaliknya. Peringatan buat diri sendiri juga. Mungkin kita bertuah sebab terpilih untuk di uji.

    ReplyDelete
  10. betul tu meluahkan kepada Allah lebih baik... ape pun masalah anum, harap anum kuat mengaharunginya....

    ReplyDelete
  11. betol... jln terbaek luah padaNYA...
    nureen dlo b4 kawin mmg slalu luah kat bff tp skrg bila dh kawin asben la cuma x la 100% kita k=luah kat dia juz 99% hehehe...
    in shaa ALLAH anum.. apa2 bykkan berdoa ya

    ReplyDelete
  12. KDG2 KITA KENA LUAHKAN KPD SESEORANG YG KITA PERCAYAI..JGN PENDAM2 TAWW,NNT STRESS..

    ReplyDelete
  13. betul num ceritakan kepada yang benar2 kita tahu .. kalau idak nanti dari nak hilangkan stress bertambah stress.. moga cepat pulih dari apa juga belenggu..

    ReplyDelete
  14. terima kasih atas semua nasihat untuk anum

    ReplyDelete
  15. Betul tu Anum, tak semua orang betul betul boleh memahami masalah kita,
    Tak apa....mengadu pada mereka yg rapat dan memohon dilapangkan dada kita kepadaNya...Insyallah akan terlerai segala kekusutan Anum tu ye!

    ReplyDelete
  16. assalamualaikum anum...sabar yer moga dipermudahkan semuanya...;)

    ReplyDelete
  17. hainom: insyaallah thanks
    Maszull: thanks

    ReplyDelete
  18. Kiranya dah berserah pada yg Esa...Insyaallah akan terurailah yang tersimpul..

    ReplyDelete
  19. nak cari good listener mmg susah...

    ReplyDelete
  20. Apa pun ujian yg datang ada hikmahnya.. Be strong anum.. ALLAH syg hambanya sbb itu DIA menguji..

    ReplyDelete
  21. salam sis anum
    1st nak tgok sis anum senyum dulu masa bca komen ni.
    (sambil menutup mata TA dgn buku)
    Cak! Ba..! Hehehehehe..
    Tak mo sedey tau...

    ReplyDelete
  22. dulu akak pun sama cam anum, tak suke nak share masalah ngan org lain...suke tulis semua tu kat diari...bila dah luahkan kat diari tu...rase tenang..hilang semua bebanan...

    ReplyDelete
  23. terima kasih semua atasa nasihat dan semangat

    ReplyDelete
  24. in shaa Allah..saya doakan anum terus tabah mnghadapi ape jgk yg mndatg..sabar ye,anum,..pasti ada pelangi disebalik hujan panas yg tiba2 dtg :)

    ReplyDelete
  25. saya pun same perasaan mcm awak jugak , tapi kdg2 kite kena bercerita biarkan org tahu dan ape eprlu buat lepas too , gud luck ye sayang :)

    ReplyDelete
  26. QA:TERIMA KASIH
    Nur: insyaallah

    ReplyDelete
  27. kuatkan semangat dan jiwaragamu...

    moga kamu lebih bersemangat dan tabah ye.

    ReplyDelete
  28. kau ok tak num??





    ahkak kau ni ada.. cari jek aku. hehehe

    ReplyDelete
  29. kat blog sekarang pon sekarang susah nak meluah perasaan lebih2 sangat...

    ReplyDelete
  30. Tirana: hehehe is ok
    NMO2: baiklah..haha

    ReplyDelete
  31. awat ni awat ni...xmau sedeh2...jom nisa belanja aiskrim..hehehe..

    ReplyDelete
  32. singgah sini lepas semua dah ok belanja diri sendiri makan aiskrim dan coklat ye...

    ReplyDelete
  33. singgah sini lepas semua dah ok belanja diri sendiri makan aiskrim dan coklat ye...

    ReplyDelete
  34. nisa: baiklah
    nor laila: yezaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Socialize

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

Labels