Campaigns

Nov 26, 2012

# Sharing # Suka-suka

Laptop pertama yang pernah dibina

Ini merupakan laptop pertama dijual pada tahun 1981. 
Pada mase itu, ia tidak dipanggil laptop lagi, 
lebih kepada komputer mudah alih. Haha. 
Ia diberi nama The Osborne 1. Komputer seberat 10.7 kilogram ini 
berharga USD 1795 dan menggunakan 
sistem operasi CP/M 2.2. Mesti time tu sape yang 
pertama pakai berlagak nak mampus kan?

 01
 02
 03
04



52 comments:

  1. Mcm mesin taip kan? Hehehe...
    Adohai berat tu..patah tangan nk mbawanya...

    ReplyDelete
  2. shima: tue la ciptaan pertama

    ReplyDelete
  3. sekarang ada lagi x laptop tu..... kat muzium kut..

    ReplyDelete
  4. maszmadi: kat muzium dah rasanya
    Mrs.Eady: berat nie sis

    ReplyDelete
  5. Nieyl: sama la sharing info
    Ladu Ayu: tue la dia masa nie dah kira maju nie
    Cho Zila: hehhee

    ReplyDelete
  6. Unik nya..
    mcm mesin taip pun ada...:)

    ReplyDelete
  7. NMO2: berat nie tau
    Atie: masa tue comfirm dah maju

    ReplyDelete
  8. 10 kilo... haaa3x... giler berat nak bawak ke hulu ke hilirrr....

    ReplyDelete
  9. Knor: heheheh
    Kazman: berat tue

    ReplyDelete
  10. waa....... ni laaa ghuper laptop pertama yerk..

    ReplyDelete
  11. Wina: yezaaaaaa
    Suria: tue la comfirm berat nie

    ReplyDelete
  12. fuhyooo, musti berat gila baban ni kan, anum..hehheh

    ReplyDelete
  13. Cintazulaikha: x larat nak angkut mane2

    ReplyDelete
  14. tu la kan bila dah di inovasikan segalanya menjadi friendly pengguna.

    kalau tak de yg lama masakan ada yg baru kan.. kan..

    ReplyDelete
  15. punyalah besar, berat tp dia punya skrin kecik je huhuh

    agaknya mr os & abon (osbon) yg cipta kot hehe

    ReplyDelete
  16. betul2 sapa yang mampu beli masa tu memang berlagak gila....hehe ingat telepon mudah alih yang macam beg tu, bangga gila orang mampu memilikinya masa tu..ke hulu ke hilir diusung benda tu...

    ReplyDelete
  17. Mia: masa tue dah hebat dah
    Pink: unik kan

    ReplyDelete
  18. KA: most welcome
    Sutera: hahaha
    Fiza: tue la dia

    ReplyDelete
  19. salam sis anum
    Barulah ta tau.nice sharing sis anum

    ReplyDelete
  20. abah: tue la
    maszmadi: insyaallah
    Tirana: w'salam
    Mrya: yezaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  21. maya:tue la x larat nak angkut
    ct kektus: hahahaha
    qa: canggih dha nie

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Don't Judge A Book By Its Cover

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

✿YANG RAJIN KOMEN✿

♥ Peminat Anum♥

Labels

Follow Us @ anumkhairil.blogspot.my/