Campaigns

Oct 8, 2012

Sotong Vampire, muka macam kelawar

Assalamualaikum semua
Dan Selamat Pagi
Dah sarapan? makan apa ek pagi2 nie
hehe ok hari ini Anum nak share gambar
sotong yanga gak pelik
Jom kita layaaaaaaaaaaaaan
 01
 02
 03
 04
 05
Sotong ini diberi nama vampire squid 
disebabkan mukanya yang seakan kelawar dan 
mengerbang seperti dracula apabila mahu bergerak. 
Ia didapati di lautan dalam sekitar  ke dalam 2 ribu 
hingga 3 ribu kaki. Jangan ada ibu mengandung 
kempunan nak makan sotong ni pulak! 


Share:

43 comments:

  1. wah!pelik nyer uper2 die...huhu~

    ReplyDelete
  2. hmm selalu kalo nengok national geografi..xpenah nengok lagi sotong camnie...

    ReplyDelete
  3. Cik moon: tue anum pun baru jumpa... comfirm x leh makan nie

    ReplyDelete
  4. Pelik... Boleh mkn ni
    Kalau tak beracun la

    ReplyDelete
  5. Hebat nye ciptaan Allah..
    laut yang dalam macam ni pun sotong ni boleh hudup..

    ReplyDelete
  6. Pokok Manggis: betul tue. kt semua harus bersyukur

    ReplyDelete
  7. wahida: hehehe beb ko cuba tgk lama2

    ReplyDelete
  8. memang pelik.. tak penah tengok..

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum anum...yer la pelik jer rupanya kalau suruh makan mesti x lalu n takut tengok...:)

    ReplyDelete
  10. assalam anum..acik tengok pun rasa tak teringin nak makan he he.
    hari ni tak sarapan la anum..hari isnin puasa.

    ReplyDelete
  11. maszull: comfirm x makan sis
    Acik: oo puasa ek

    ReplyDelete
  12. Anummm... Aduhai, sy bukan peminat sotong... Huhuhu...

    ReplyDelete
  13. Mr.Firdaus: sotong ngeri haha

    ReplyDelete
  14. menyeramkan!!!

    banyak lg makhluk ciptaan Allah yg kita xpernah lihat kan

    ReplyDelete
  15. eee yang warna biru tu mata dia ker?..... takut lah pulak tengok..

    ReplyDelete
  16. kalau sotong ni boleh dimakan sekalipun rasanya tdek org nak makan..hehehe..

    ReplyDelete
  17. maszmadi: seram kan
    maya:betul2

    ReplyDelete
  18. err. pelik je sotong ni. kite rasa kulitnya macam kulit gajah pulak. -_-

    ReplyDelete
  19. ct kektus: comfirm liat nie kalau makan

    ReplyDelete
  20. Allah Maha Besar. Banyak lagi makhluk yang kita tak pernah tau kewujudannya kan.


    Ngeri pulak bila tengok lama². hihi

    ReplyDelete
  21. Yousof: macam2 kan ciptaan allah

    ReplyDelete
  22. ehhh..ai baru jer bace tengok cerite pasal sotong ni...ker ai bace tah..tak ingat pulak...

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Socialize

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

Labels