Campaigns

Nov 17, 2011

Kata-kata perbandingan

Assalamualaikum semua
alhamdullilah kita bertemu lagi pagi ini
semua dah sarapan? makan pe..
anum makan roti bakar je pagi ni
hari ini anum nak ajak kawan-kawan
renungkan kata-kata perbandingan
jom kita laaaaaaaaaaaaayan
Sedap-sedap jer korang kata bodoh cm lembu ye ?!! 
ingat aku sekor je ke yang bodoh tak sekolah ? 
Tu banyak jer binatang lain tak pergi sekolah 
apsal tak kata bodoh cm kambing ker ayam ker..
Ikut suka aku la nak makan anak aku, aku lapar!!! 
Yang dorang kecoh-kecoh 
HARUAN MAKAN ANAK nie apahal ? 
kutuk-kutuk aku pun harga aku 
berapa dah sekilo, mahal kan .. kan ... kan ..
Kenapa lak babitkan nama aku nie ?
APASAL MACAM KERA KENA BELACAN ? 
Aku bukan makan sambal belacan pun~ 
tak glamer langsung la ! 
Letak la MACAM KERA 
KENA MANIS GULA kee... manis sikit!  
Aku tak mandi pun tetap ada harga beb?? 
Eleh... kata aku tak mandi... 
tu ayam,arnab lembu tu pun bukannya mandi pun, 
apasal aku jer yang jadi perbandingan, Ini tak ADIL
Elehhhh... 
apa hal jadikan aku perbandingkan lak nie...?? 
MULUT BISING MACAM MURAI TERCABUT EKOR... .
Tu pompuan-pompuan tu lagi la... 
mulut dorang lagi bising kalau membebel.. 
Serius x faham kenapa orang 
selalu mencarut guna nama aku?? 
apa salah akuuuu..??? 
walaupun aku haram untuk dimakan oleh umat Islam, 
takkan la sampai nama aku pun korang guna 
buat bahan mencarut! betul2 x adil neh! 
(luahan hati si khinzir...)  

hahahahhaa, kesian binatang-binatang nie kan
fikir-fikirkan..selamat beramal..

Share:

53 comments:

  1. hehe..kesian klu kena perbandingan yg trok2 kan..

    p/s: thanks rajin komen2 blog rozelt..pantas tuu

    ReplyDelete
  2. kesian si khinzir tuuu ahahaha

    ReplyDelete
  3. adoila... terkedu tgk yg last tu

    ReplyDelete
  4. adeh2..bui pun mcm NM02..terkedu tengok yg last..hihi

    ReplyDelete
  5. Musang: nasib dia dah kan
    NMO2: hehehehhe, puas cari gambar elok skit..hahaha

    ReplyDelete
  6. hihihi.. kelakar la.. mesti haiwan2 tu bayak terasa hati dgn peribahasa kita.. hihihihi..

    ReplyDelete
  7. Zana: ye la kan, guna nama dia org

    ReplyDelete
  8. khen....kenapa mesti samakan ngan binatang ekkk....but lawak pow ader ngeee

    ReplyDelete
  9. Lady Ayu: betul2.. je samakan ngan benda lain

    ReplyDelete
  10. hehe..padahal haiwan2 tu tak buat salah aper pon

    ReplyDelete
  11. nuyui:hehehehhe, jadi mangsa ek
    apik pehe: tau x pe..hehe

    ReplyDelete
  12. hahahahaa....kelakr la beb!tapi mg betul laaa...

    ReplyDelete
  13. biantang yang xbersalah gak yang jadi mangsa kn.. hehe

    ReplyDelete
  14. Tufik: betul la kan, kesian binatang2 nie

    ReplyDelete
  15. baguih2.. bestkan bahasa melayu yang indah...

    ReplyDelete
  16. tgk yg last tu terus teringat kat Bali...sana sini byk betul binatang ni...huhu...

    ReplyDelete
  17. hehe... binatang jugak yg dpt name

    ReplyDelete
  18. wahida; hahahahahaha, geli
    Fiza: renung-renungkan

    ReplyDelete
  19. tapi kan..
    kalau cakap bodoh macam bunga pun orang tak senang jugak kan??
    sebenarnya bukan binatang tu yang buat kita marah cuma perkataan bodoh tu je yang tak best..kan??kan???
    ekekekk

    ReplyDelete
  20. heheh..betul lar semua yang dicakap tu..:) tu orang dolu2 ar suker cakap macam tu..sekrang dah ikut2..kesian kat derang2 tu kan..;p

    ReplyDelete
  21. betul, binatang 2 tu x bersalah....

    ReplyDelete
  22. diana: betul2 , setuju2
    aty: ye la kan, orang2 dulu amik binatang sebagai contoh

    ReplyDelete
  23. Hik3!!! Kesian deme.. X pasal2 jd mangsa keadaan & perumpamaan.. ;)

    ReplyDelete
  24. 1st time tgk ikan haruan,cantek gak,hehe

    ReplyDelete
  25. Papa Mifz:hehehe, terbaik papa mifz

    ReplyDelete
  26. kera kena belacan tu betol...melompat²...kesian si kera

    hehehehe...nice

    ReplyDelete
  27. betul gak yang last tu Anum..kesiann..hehehhehe..lawak betul :P

    ReplyDelete
  28. azam:hehehehhe. cian kera
    sangratoo: hehehehehe, lawak kan, binatang jd mangsa

    ReplyDelete
  29. manusia ni mmg suka membanding2 kan..hehe. baru rasa yg manusia tu lg best dari hewan..huhu

    ReplyDelete
  30. hmm memang bnyk digunakkan nama2 binatang ni dlm bm.. rsanya dlm bi, xde diorng mencarut, PIG u.. hahaha

    *maaf kalau terkasar bahasa* :)

    ReplyDelete
  31. Gaknya yg reka perbandingan tu penternak kot... Hheee...

    ReplyDelete
  32. ahhh..kesian binatang neh kan...

    mereka tak bersalah..ehheh

    ReplyDelete
  33. kera muka biru? xpernah nmpak..hohoh

    ReplyDelete
  34. cintazulaikha: betul la, selalu ada perbandingan
    saiazuan: betul2..

    ReplyDelete
  35. msred: ye la kot, zmn dulu2 kan
    ila: ye la menjadi mangsa kan

    ReplyDelete
  36. hahahha kalaulah binatang boleh luahkan perasaan kn?

    ReplyDelete
  37. hahaha...cian kat khinzir...siap syum tu tak boleh tahan.

    ReplyDelete
  38. sbnrnya sesetengah manusia perangai lg teruk drpd bintang kan kan

    ReplyDelete
  39. hyz: kecian
    seledang merah: hehehhee
    rina: betul2

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Socialize

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

Labels