Campaigns

Jun 6, 2011

# Feeling

humang aih. gerammnyaaa...marahnyaaaa....!!!grrr

salam
ok, cool.chill.relax.tenang. amik nafas......lepassss
ok. da boleh mula. sehari dua ni , pelik betul aku rasa. jadi nak marah ja sepanjang masa. kalau tak marah pun jadi nak bebai.bukan bebal.geram tak tentu pasal.entah mengapa. tapi aku tetap tahan.sebab ingatkan pesan mak aku yang memang aku pegang

' kalau kita marah kat seseorang atau sesuatu, fikir balik sebelum keluarkan rasa marah tu, apa punca kita marah, adakah benar-benar disebabkan orang atau benda itu? kita tak ada salah lansung ka? ataupun sebab kita marah tu sebab kita malas nak buat sesuatu? '

bila duduk sesaja, terfikirkan benda ni, betul jugak apa yang mak aku cakap tu. punca sebenaq yang kita rasa nak marah, geram, menyampah , meluat dan yang sama waktu denganyya ni sebenarnya sebab kita.contohnya:

contoh #1

' eh, budak ni da saipa? aku tak mau kat dia. tak paham paham lagi ka? menyampah aku'

kita marah sebab ada orang suka sangat kat kita, tapi kita tak mau pun kat dia

kenyataan: adakah kita cakap terus terang dengan orang tu yang kita tak mau dia? tahu tak yang kelakuan kita yang nak 'menjaga hati' tu sebenarnya mengaburi mata orang yang minat kat kita tu. kita hanya bagi hint saja yang tak mau, jadi wujud kekeliruan.

kesimpulannya, bersimpul-simpul. kalau nak marah pun, cuba fikir balik.. betul ka kesalahan atau punca yang menyebabkan boleh jadi nak marah tu tak ada kita sebagai penyebabnya???jangan lupa jugak kaji balik, adakah kita bagi penjelasan yang sejelas jelasnya.

2 comments:

  1. geram pada siape nie anum..?
    sabar ek

    ReplyDelete
  2. itu la, kadang2 rasa nak marah je.. hehehe

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Don't Judge A Book By Its Cover

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

✿YANG RAJIN KOMEN✿

♥ Peminat Anum♥

Labels

Follow Us @ anumkhairil.blogspot.my/