Campaigns

Jun 24, 2011

Gambar Majlis Nikah Ahmad Fedtri Yahya

Selamat Pagi Jumaat Semua!!!!!
Hari ini aku x boleh nak fk, apa aku nak tulis
ntah la kenapa, hari ini memang semua idea aku ilang ntah ke mana..
So aku cuma nak ajak kawan2 layan gambar perkahwinan Ahmad Fedtri (Personaliti TV3)

Aku nak ucapkan Tahniah & Selamat Pengantin Baru buat penulis lirik dan juga personaliti TV3 iaitu Ahmad Fedtri Yahya dan isteri beliau, Nurul Anati yang telah melangsungkan Majlis Pernikahan iaitu 28 Mei 2011 di sebuah masjid dan majlis kenduri kesyukuran pula akan berlangsung pada 29 Mei di rumah pengantin perempuan yang terletak di Kampung Pengkalan Machang, To’ Uban, Pasir Mas, Kelantan.

Manakala, majlis menyambut menantu pula akan berlangsung pada hari Sabtu, 11 Jun di Arena Square , Pengkalan Baharu, Pantai Remis, Perak.

Di internet, aku ada terbaca beberapa komen positif tentang bakal isteri Fedtri Yahya ni. Dikatakan beliau seorang gadis yang lemah lembut, baik hati, suka menolong orang, tidak suka memburukkan orang, tidak pandai simpan dendam pada orang yang aniaya dia dan mudah memaafkan orang. Gadis ini, seolahnya tidak pandai untuk berfkiran negatif terhadap orang atau dalam erti kata yang lain dia seorang yang bersangka baik dengan semua orang.

Pada yang tak kenal, Ahmad Fedtri Yahya adalah seorang personaliti TV3 yang tak asing lagi. Beliau pengantara dan penerbit bersama program bual bicara, Malaysia Hari Ini (MHI). Dalam ramai-ramai, beliau antara personaliti yang kurang mendapat publisiti begitu juga gosip nakal dari media.

Menurut Fedtri, beliau mula mengenali isterinya ini ketika menjalani penggambaran program Masjid Ke Masjid sekitar November tahun lalu secara tidak sengaja di Masjid At- Taqwa di Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur .

“Kami ada majlis makan-makan dan di situ saya terpandang kelibatnya yang turut hadir bersama sekumpulan ustazah dan tetamu lain. Lantas apa yang boleh disimpulkan, saya tertarik dan terus terasa sesuatu. Terdetik jauh di dalam hati, dia adalah gadis sempurna buat saya. Namun, semua itu hanya satu perasaan dan siapa sangka, perkenalan di situ berlanjutan tapi masih atas dasar sahabat. Mungkin itu yang dikatakan jodoh dan satu perasaan yang berbeza menjentik jiwa. Jika ditanya mengapa dia menjadi pilihan, ia tiada satu jawapan konkrit kerana jujurnya, kami tidak pernah melalui satu proses kebiasaan pasangan bercinta.

“Percaya atau tidak, kami berdua tidak pernah keluar berdua-duaan dan sentiasa ditemani rakan lain atau ahli keluarga jika ingin bertemu. Malah kami juga jarang sekali berhubung di telefon melainkan ada perkara penting. Selebihnya, proses mengenali hati budi itu hanya berpaksikan komunikasi melalui facebook dan mesej saja. Ia soal perasaan dan rasa percaya dalam hati.

“Saya yakin dia adalah gadis yang tepat buat saya. Selepas saya melakukan sembahyang istikharah beberapa kali, wajahnya juga menjelma dan begitu juga dengan dia. Mungkin juga kerana pendedahan dan pergaulan saya bersama teman-teman ustaz sepanjang menerbitkan program Masjid Ke Masjid, mereka banyak mengajar dan menyuluh laluan itu hingga saya benar-benar pasti, ini satu keputusan yang tepat,” katanya.

Kata Fedtri, dia tertarik dengan perwatakan, personaliti dan sikapnya yang menyenangkan dan begitu selesa bersamanya hingga ingin menyuntingnya pada kali kedua pertemuan. Siapa sangka, Nurul Anati yang juga guru Fizik di SMK Kepong Baru, Kuala Lumpur berjaya menawan hatinya.


“Saya seorang individu yang meninjau hari esok. Mengendalikan program bual bicara yang membicara isu-isu semasa, menganjurkan motivasi dan kini menerbitkan program ilmiah keislaman, Masjid Ke Masjid, membataskan saya untuk mencatur langkah yang mungkin boleh memberi persepsi lain buat saya. Reputasi dan pandangan orang adalah satu aspek penting yang perlu diambil serius. Malah teman-teman juga banyak menasihatkan agar menjaga hubungan di peringkat awal lagi supaya perjalanan di kemudian hari lebih terjamin.

“Saya lebih yakin untuk menempuh perasaan bercinta itu selepas kami sah menjadi suami isteri dan ketika itu, segala-galanya halal dan lebih terpelihara. Memang saya akui ia satu langkah besar namun kalau dilihat pada sudut berbeza, ia satu pertaruhan yang berbaloi dan positif,” katanya berseloroh.

(Petikan Dari Internet)
Mesti masa ini perasaan takut..
Boleh plak gelak ek..
Ayunya pasangan dia
Debaran..
Alhamdullilah..
Amin..
Sah la dia dah kepunyaan org..
Semoga Bahagia Selamanya..
Share:

13 comments:

  1. gambar cantik-cantik....

    tuan belog ni orang kreatif, ni....

    ReplyDelete
  2. Tak sangka dia dah kahwin kn...Semoga ke akhir hayat.. =)

    ReplyDelete
  3. gedek: thanks, sebenarnya x tau nak buat topic pe kan hr nie
    sheri: itu la, sesuai je, sama2 baik kan

    ReplyDelete
  4. gambar mmg terbaik la...mmmm...nampak nervesnya

    ReplyDelete
  5. cikgu kan isteri dia tu?hehehe..mesti la cite baik2 pun pasal isteri dia...

    ReplyDelete
  6. sama padan ;)
    eh kamu pun sama dik..sgt cantik gambar2 ;)
    sweeet couple ^_^ nice!

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. woahhh bestnyer tgk der kawen..
    tahniah buatnya semoga kekal ke akhir hayat amin

    ReplyDelete
  9. syawal: sama cantik, sama padan
    sukasuki: ceta yg baik2 je la kan
    pinky:thanks, biasa2 shj

    ReplyDelete
  10. Raji: jodoh dia dah sampai
    hehhehhe

    ReplyDelete
  11. salam tuan belog,

    MDT berpeluang jumpa in-person dgn fetri masa amik baju kat dobi..hehe

    dia memang humble orangnya :)

    ReplyDelete
  12. makdara: memang sesuai kan , humble je dua2
    cintazulaikha:sama la kita

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum