Campaigns

Dec 3, 2010

Jodoh itu di tangan tuhan

Kamu semua percaya pada jodoh?

Adakah kamu salah seorang dari mereka2 yang suka menyalahkan orang lain bila jodoh tidak sampai? Harap kita tidak termasuk dalam golongan itu, ya kawan2. :)

Ramai orang cakap dont be too excited nak kahwin ni, kadang2 entah sampai entah tidak jodoh kamu. I am not going to be one of the "dumb" people yang suka bercakap2 tuh, samalah dengan kamu tidak mendoakan yang terbaik untuk si bakal pengantin itu kan?

well, JODOH ITU DI TANGAN ALLAH TAALA. Yes, it is true that how hard u work for it pun, kalau telah tertulis yang jodoh kamu bukan dengan si dia, bukan lah jawabnya. Yes, sebagai manusia biasa, kamu hanya MAMPU bersedih dan menangisi apa yang telah ditakdirkan. Tapi sampai bila, kan? Cuba ada perasaan ini iaitu REDHA. I know, it is easy for me to say it, tapi kalau I pun, nak melaksanakan nya payah kan?Tapi apa lagi yang boleh kita buat? Setiap yang berlaku itu ada hikmahnya. Dan sebagai pemerhati pada keadaan2 ini, adakah kamu perlu bercakap2 belakang " Itulah, excited sangat, kan tengok sekarang" atau "Hari tu tunang, siap pelamin bagai, hantaran bagai, kan dah putus sekarang, siapa nak jawab tu?
"Wah, kejam tau tak bila kamu dan kamu pulak yang pandai menghukum insan itu,Siapa kamu? Bukan tuhan bukan. Jadi dari kamu tambah dosa dengan cakap2 sebegitu, apa kata offerkan kata2 motivation seperti " Sudah tiada jodoh, apa boleh buat, kan? Allah knows what is best for you" and go hug the friend. Bukan saja orang yang boleh bertunang boleh putus, orang yang dah berkahwin, kalau ditakdirkan jodoh kamu sampai situ sahaja, bercerai juga kamu. Hmpph... Entahla bagi I, kamu tidak layak menghakimi takdir seseorang, kerana takdir kamu pun, kamu sendiri tidak tahu,bukan? Apa yang telah disediakan untuk kamu... Kalau kamu tahu, kamu memang hebat... Jangan kata, kamu berjaya back to the future. I tumbuk kamu nanti.

Jadi percayalah pada jodoh. Jodoh itu di tangan tuhan.
Siapa lah kita untuk menilai apa yang ada padanya. :)

Share:

1 comment:

  1. sebagai manusia kita kena ingat setiapa yg terjadi telah diaturkan oleh Allah S.W.T.

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum