Campaigns

Jul 5, 2010

PERSAHABATAN YANG DISALAH ERTI

can guys and girls be just friends? why not??

kebanyakan orng akan ckap yang perempuan ngn lelaki tak boleh jadi kawan baek.sebab yg paling fames kononnye masing2 akan saling jatuh cinta..hurm..yeke?? aku x pon. huhu aku sendiri ade kawan lelaki. Aku tak rase janggal.sebaliknye rase bertuah memiliki lelaki sebagai sahabat baik kerana mereka mempunyai perspektif yang berbeza dalam apa jua perkara berbanding kite sebagai perempuan.Ii'm felling lucky bebeh! ;p Bukanlah maksud aku kawan perempuan itu tidak ‘bertuah' jangan salah tafsir. Cuma lelaki selalunya rasional dan melihat sesuatu daripada sudut yang berbeza. Bagus kan kalau kita dapat lihat sesuatu dari kedua-dua arah, betul tak? Tambahan pula, ianya logik untuk mendapatkan nasihat tentang lelaki daripada lelaki. Ianya kadang kala menarik. banyak ilmu (ilmu dunia..haha) yang aku dpat dari golongan lelaki ni. sesungguhnya persahabtan antara aku dan sahabat karibku iklas dan aku hepy dengan hubungan kami setakat ini.walaupun wujudnya hubungan yang tidak mampu dijelaskan antara aku dan dia. tapi hakikatnye itu lah persahabatn kami. tak dapat dimaknakan dalam kata2.mungkin sebab itu orang sering kali slah anggap akan persahabatn kami dengan menyatakan bahawa kami couple.hello!! we just fren ok.tolong jangan salah tafsir lagi tentang keakraban dan kemesraan kami. yes! he's my boyfriend but NOT SPECIAL BOYFRIEND.i love him just like my real brother and he care about me like his own sister.so,stop say that we are gonna be a couple! (tapi kalu da jodoh nk wat cmne kan..huhu tpi arap2 la tidak..hehe) bagi aku hidup dengan teman baek lelaki lebih mudah dan seronok berbanding hidup dengan teman lelaki atau teman istimewa..kenape?? korang tanye aku kenape??sebab.. teman lelaki boleh membuatkan korang berasa cemburu tanpa alasan kukuh. tengok dia menjeling perempuan lain da cukup untuk menaikkan kemarahan korang kn..tetapi jika kawan lelaki melakukan perkara yang same..korang tentunya akan memberikan sokongan penuh kn?? hurm.. persahabatn antara lelaki dan perempauan ada baek buruknya juga..baeknya kite dapat lebih bnyk pengetahuan dari sudut pemikiran jantina yg berlainan..buruknya pulak..kena tahan gosip dan ckap2 orng. ceh! da mcam artis lak..haha sebenarnye tak de pe yang perlu dihairankan pun di sini sebab memang lumrah lelaki dan perempuan diciptakan sangat berbeza.sebab itu mereka saling melengkapi.macam jigsaw puzzle.. dua jigsaw puzzle yang sama bentuk mane boleh saling melengkapi,betul tak?? hurm..

so..renung2 kan dan selamat beramal..hohoho


Share:

2 comments:

  1. saya pun ada kawan baik lelaki, memang saya setuju dgn pendapat anum

    ReplyDelete
  2. kadang2 setiap persahabatan ada batasan nya

    ReplyDelete

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Socialize

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

Labels