Campaigns

Oct 1, 2009

Genap 3 Tahun Pemergian Abah Tercinta

Tetiba hatiku tersentuh di pagi raya, apabila kami semua menziarahi kubur arwah Abah.. Air mataku mengalir dengan laju bagai tak dapat ditahan lagi, teringat semua kenanganku bersama arwah,perasaan sedih dan sebak tidak dapat dielakkan.

Terjaga aku dari mimpiku
Tersentak aku dari kesibukan duniaku
Terhenti aku dalam lamunanku
Tersedar aku betapa waktu telah berlalu


Kudapati abah tercinta
Kini telah tiada lagi
Telah meninggalkan kami semua
Perginya Abah Tidak akan kembali lagi
Terkenang dalam ingatan
Terbayang dalam kenangan
Kasih sayang tulus tak pernah henti
Bagai mentari menyinari bumi
Abah tercinta
Begitu besar cinta dan kasihmu
Selalu kau panjatkan doa padaNya
Dalam siangmu dan bahkan dalam lelap malamku

Kau bimbing aku
Kau besarkan aku
Tanpa lelah…….
Dan tanpa keluh kesah

Menitis air mata ini
Mengalir perlahan membasahi pipi
Kala mengingat sebuah ketulusan
Saat masa kecil dalam penjagaan
Abah…
Tiada cukup kata untuk diuraikan
Kisah kasih dan sayangmu
Namun terasa begitu sebak
Dalam dada anakmu ini
Abah…
Pemergian mu begitu cepat sekali
Tidak puas ku tatap wajah terakhirmu
Tidak puas ku kucup dahimu
Melihat ketenangan kau bertemu Ilahi

Abah...
Setiap detik ku bagaikan tidak percaya
Engkau telah dijemput Ilahi untuk selamanya
Hanya doa dapat ku panjatkan
Semoga abah berada di taman-taman syurga
Tempat idaman semua mukmin

Abah...
Betapa rapi persediaan telah dilakukan
Menghadapi saat ajal menjelma
Menunggu masa dijemput Allah
Yang pastinya aku juga akan pergi jua ke sana
Abah...
Setiap pagi ku panjatkan doa
Berikanlah kami taufiq dan hidayah
Kuatkanlah iman dan takwa anak-anak mu
Semoga kita berjumpa di syurga nanti..
Amin ya Rabbal Alamin

Abah…aku yakin abah sedang bersemadi dengan aman di alam Barzakh..Abah seorang yang alim, sentiasa membaca Al-Quran, seorang Ustaz yang banyak mencurahkan ilmu agama yang ada di masjid-masjid hampir setiap malam. Aku doakan agar Abah ditempatkan di taman-taman Syurga sekarang ini. Tinggallah kami di dunia ini, yang mana kami juga bila-bila masa akan dijemput oleh Ilahi. Abah…kami juga ingin menjadi seperti mu…membuat persediaan penuh untuk menghadapi kematian…ya Allah..janganlah ambil nyawa kami kecuali kami dalam penuh Keimanan dan Ketakwaaan. Berilah kami kesempatan untuk beramal ibadat sebagai satu persediaan untuk bertemu dengan mu ya Allah.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Suka tak dengan N3 saya, kalau suka dan rasa terhibur boleh la tinggalkan komen anda.. Terima kasih

Socialize

♥Google+ Followers ♥

Happy Moment

Happy Moment
Love u More than u love me

Qudut & Anum

Qudut & Anum

Labels